شناسهٔ خبر: 67281943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار لرستان تاکید کرد؛

ایجاد اشتغال و ارتقا سطح درآمد، مهم‌ترین رویکرد‌های اقتصادی لرستان

استاندار لرستان گفت: نظام برنامه ریزی استان می‌بایست مبتنی بر قوه‌های موجود در آن باشد.

صاحب‌خبر -

 ابوطالب شفقت سی و یکم خرداد در جلسه‌ی آشنایی با برنامه هفتم توسعه و تدوین برنامه عملیاتی استان، عنوان کرد: مسئولان باید قوه‌های موجود در استان را شناخته و در برنامه‌ی توسعه لحاظ کنند تا با تبدیل شدن به قابلیت در نهایت مبدل به قدرت اقتصادی جامعه شوند.

وی با اشاره به اقتصاد، سلامت، آب و محیط زیست به عنوان مهم‌ترین مبانی قدرت استان، تصریح کرد: قوه‌ها و ظرفیت‌های بزرگ استان در نهایت با ایجاد مبانی قدرت توسعه و پیشرفت را به دنبال خواهند داشت.

استاندار با تاکید بر این که رویکرد اصلس برنامه توسعه هفتم اقتصاد می‌باشد، اظهار کرد: ایجاد اشتغال در وهله‌ی اول و پس از آن ارتقا سطح درآمد مهم‌ترین رویکرد‌های اقتصادی لرستان است که اساس برنامه‌ی توسعه‌ی استان باید این دو مقوله باشد.

شفقت تاکید کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در برنامه‌ی تدوین شده‌ی دستگاه تحت مدیریت خود مقوله‌ی اشتغال را به صورت گسترده بگنجانند و برای آن برنامه داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شده در دستگاه‌ها باید به گونه‌ای باشند که با انسجام و تلفیقهمدیگر را پوشش دهند.

استاندار کشاورزی را رکن اول اقتصاد استان برشمرد و عنوان کرد: اقتصاد کشاورزی از تولید گرفته و تا صنایع تبدیلی و بسته بندی و ایجاد بازار پایدار و تجارت گسترده را شامل می‌شود.

شفقت مدیریت آب را یک مقوله‌ی بنیادی در توسعه‌ی اقتصاد کشاورزی دانست و ابراز کرد: اگر تامین و توزیع آب به خوبی مدیریت شود تا حدود ۵۰ درصد رونق کشاورزی و اقتصاد استان به وجود خواهد آمد.

وی تهیه و تدوین برنامه‌ی موفق توسعه‌ی استان در راستای برنامه‌ی هفتم توسعه کشور را منوط به برگزاری کانون‌های اندیشه ورزی برشمرد و گفت: برای تدوین یک برنامه‌ی جامع و موثر باید از نظرات دانشمندان و چهره‌های متخصص در حوزه‌های مختلف بهره برد.

این جلسه با تشریح برنامه‌ی هفتم توسعه توسط افشین کسالایی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن همایشات سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد.

 

نظر شما