شناسهٔ خبر: 67288113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استاندار لرستان:

نظام برنامه ريزي استان بايد مبتني بر قوه هاي آن باشد

صاحب‌خبر -
نظام برنامه ريزي استان بايد مبتني بر قوه هاي آن باشد
خبرگزاری آریا-  استاندار لرستان گفت: نظام برنامه ریزی استان می بایست مبتنی بر قوه های موجود در آن باشد.

 ابوطالب شفقت سی و یکم خرداد در جلسه ی آشنایی با برنامه هفتم توسعه و تدوین برنامه عملیاتی استان، عنوان کرد: مسئولان باید قوه های موجود در استان را شناخته و در برنامه ی توسعه لحاظ کنند تا با تبدیل شدن به قابلیت در نهایت مبدل به قدرت اقتصادی جامعه شوند.

وی با اشاره به اقتصاد، سلامت،آب و محیط زیست به عنوان مهم ترین مبانی قدرت استان، تصریح کرد: قوه ها و ظرفیت های بزرگ استان در نهایت با ایجاد مبانی قدرت توسعه و پیشرفت را به دنبال خواهند داشت‌.

استاندار با تاکید بر این که رویکرد اصلس برنامه توسعه هفتم اقتصاد می باشد، اظهار کرد: ایجاد اشتغال در وهله ی اول و پس از آن ارتقا سطح درآمد مهم ترین رویکردهای اقتصادی لرستان است که اساس برنامه ی توسعه ی استان باید این دو مقوله باشد.

شفقت تاکید کرد: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند در برنامه ی تدوین شده ی دستگاه تحت مدیریت خود مقوله ی اشتغال را به صورت گسترده بگنجانند و برای آن برنامه داشته باشند.

وی افزود: برنامه های توسعه ای تدوین شده در دستگاه ها باید به گونه ای باشند که با انسجام و تلفیقهمدیگر را پوشش دهند.

استاندار کشاورزی را رکن اول اقتصاد استان برشمرد و عنوان کرد: اقتصاد کشاورزی از تولید گرفته و تا صنایع تبدیلی و بسته بندی و ایجاد بازار پایدار و تجارت گسترده را شامل می شود.

شفقت مدیریت آب را یک مقوله ی بنیادی در توسعه ی اقتصاد کشاورزی دانست و ابراز کرد: اگر تامین و توزیع آب به خوبی مدیریت شود تا حدود 50 درصد رونق کشاورزی و اقتصاد استان به وجود خواهد آمد.

وی تهیه و تدوین برنامه ی موفق توسعه ی استان در راستای برنامه ی هفتم توسعه کشور را منوط به برگزاری کانون های اندیشه ورزی برشمرد و گفت: برای تدوین یک برنامه ی جامع و موثر باید از نظرات دانشمندان و چهره های متخصص در حوزه های مختلف بهره برد.

این جلسه با تشریح برنامه ی هفتم توسعه توسط افشین کسالایی معاون امور برنامه های توسعه امور برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن همایشات سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد.

نظر شما