شناسهٔ خبر: 67321577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حذف یک رشته ‌ورزشی‌ در ورزش مناطق نفت خیز جنوب پس از ۲۰ سال در خوزستان!

پریسا زنگنه منش

سرمربی تیم لیگ برتری کیوکشین کاراته مناطق نفت خیز جنوب نسبت به حذف این رشته از ورزش مناطق نفت خیز جنوب واکنش نشان داد و گفت: مگر می شود به راحتی روی این رشته ورزشی خط کشید؟

صاحب‌خبر -

اردشیر سلیمانی‌مهر در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: از سال ۸۳ تاکنون ورزش پرطرفدار کیوکوشین کاراته توسط مربیان دلسوز و پرتلاش در ورزش مناطق نفت خیز جنوب در اهواز تاسیس و راه اندازی شد. سال ۸۸ نیز من مسئولیت هدایت تیم مناطق نفت خیز را عهده دار شدم که از همان سال ها تصمیم گرفتیم یک تیم خوب، قوی و منسجم در لیگ برتر باشگاه های کشور با حضور فرزندان شرکتی و ورزشکاران ارزشمند بومی خوزستان داشته باشیم.

او ادامه داد: در این سال ها بیش از شش بار قهرمان لیگ برتر شده ایم و چندین عنوان دومی و سومی را هم در کارنامه داریم. فکر می کنم یکی دو بار هم تیم مناطق نفت خیز جنوب به عنوان نماینده سبک آزاد کاراته ایران به مسابقات بین المللی اعزام شد و به مقام قهرمانی رسید. به هر حال با اقداماتی که صورت گرفت توانستیم فرزندان کارکنان شرکت نفت را پرورش دهیم، به صورتی که توانستند در رده سنی بزرگسالان کیوکوشین کاراته افتخارآفرینی کنند و در مسابقات بین اللملی به مدال برسند. در بُعد همگانی نیز تاکنون در تمام رده‌های سنی بیش از ۳۰ مقام تیمی و بیش از ۱۰۰ عنوان قهرمانی انفرادی در مسابقات صنعت نفت کشور و استان به دست آورده‌ایم.

حذف یک رشته ‌ورزشی‌ در ورزش مناطق نفت خیز جنوب پس از ۲۰ سال در خوزستان! سلیمانی‌مهر سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب

این مربی گفت: این رشته علاقه مندان بسیاری در استان خوزستان دارد و نکته حائز اهمیت این است که هر روز هم بر تعداد علاقه مندان به این رشته افزوده می شود. در خوزستان نیز به جرات می توانم بگویم از نظر جامعه آماری بیشترین ورزشکار را بعد از فوتبال در کیوکوشین کاراته داریم اما باوجود این همه علاقه مند، متاسفانه با خبر شدیم باتوجه به تصمیمی که توسط شورای عالی ورزش مناطق نفت خیز جنوب که آقای علی نژاد محور این بخش است، نمی دانم بر چه اساسی اعلام کرده است از سال ۱۴۰۳ کیوکشین کاراته هیچ گونه فعالیتی در مناطق نفت خیز جنوب هم در بعد قهرمانی و هم همگانی ندارد. این تصمیم می‌تواند تیرخلاص بر این رشته پرطرفدار در استان خوزستان باشد زیرا تمام ورزشکاران استان آرزو و امیدشان این است که در این رشته پرورش پیدا کنند و بعد هم وارد تیم مناطف نفت خیز جنوب که نماینده خوزستان در لیگ برتر است، شوند.

او افزود: به جرات می توانم بگویم مناطف نفت خیز جنوب سال ها  است که برای این رشته ورزشی سنگ تمام گذاشته است و همکاری بسیار خوبی در رشد این رشته داشته است اما متاسفانه آقای علی نژاد ماه گذشته تصمیم می گیرد که کیوکوشین کاراته در مناطف نفت خیز جنوب تعطیل شود. یعنی به نوجوان ها و جوان ها و تمام آن هایی که چندین سال برای این رشته در گرما و سرما زحمت کشیده اند و در این رشته موفق بوده اند به راحتی گفته می شود که دیگر جایگاهی ندارید و به شما مکانی برای تمرین داده نمی شود. خواهشمندم بر اساس مستندات و شاخص ها تصمیم گرفته شود و بعد دستورالعمل و بخش نامه صادر شود. مگر می شود به راحتی روی این رشته ورزشی خط کشید؟

حذف یک رشته ‌ورزشی‌ در ورزش مناطق نفت خیز جنوب پس از ۲۰ سال در خوزستان!

سلیمانی بیان کرد: آقای علی نژاد پای درددل ورزشکاران و علاقه مندان به این رشته بنشینید. اگر می توانید سنگی را بردارید از شما ممنون هستیم ولی نه این رشته را حذف کنید. آقای علی نژاد این رشته بار مالی آن چنانی ندارد و اکنون جوابگوی نوجوان هایی که از این تصمیم شما گریان هستند، کیست؟ شما با این تصمیم، ورزشکاران را افسرده و سرخورده می‌کنید و آیا می‌دانید اگر ورزش نباشد ممکن است همین جوان دچار آسیب‌های اجتماعی شود؟ آقای علی‌نژاد شما می‌گویید چون کیوکوشین کاراته رشته المپیکی نیست باید حذف شود و این تصمیم شما اصلا درست نیست زیرا مگر قرار است همه ورزشکاران فقط در رشته‌های المپیکی فعالیت داشته باشند؟ خیلی از رشته‌ها المپیکی نیستند اما قهرمانان ارزشی دارند. آقای علی‌نژاد باید جوابگو باشید.

او عنوان کرد: از مسئولان استان و مدیران صنعت نفت خواهش می کنم اجازه ندهند این اتفاق بیفتد و چرا باید از تهران برای نوجوانان و جوانان استان خوزستان تصمیم گیری کنند؟ یعنی ما نمی توانیم برای ورزش خودمان تصمیم بگیریم و باید در تهران برای ورزشکاران ما تصمیم بگیرند؟ واقعا متوجه این موضوع نیستم. همه از این اتفاق ناراحت هستند زیرا مناطق نفت خیر جنوب هر ساله بازیکنان خوبی را به کشور و تیم‌ملی معرفی می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما