شناسهٔ خبر: 67281036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان:

وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت، ایجاد مهارت است

آزیتا یوسفیان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: ایجاد مهارت وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت و دولت سیزدهم است.

صاحب‌خبر -

یونس بهاروند ایرانیا امروز ۳۱ خردادماه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان، با بیان اینکه رشد مملکت در سایه خدمت جهادی است، افزود: اگر می‌خواهیم کاری نهادینه شود آن را باید از آموزش و پرورش شروع کرد.

وی با بیان اینکه به منظور صیانت از محیط‌زیست تاکنون در آموزش و پرورش خانه‌های محیط زیست راه‌اندازی شده است، گفت: هدف این است که دانش‌آموزان یاد بگیرند که حیات و زندگی ما به محیط‌زیست وابسته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در امر مدرسه‌سازی دولت سیزدهم اهتمام ویژه بر ایجاد عدالت آموزشی در همه مناطق دارد، بیان کرد: در این دولت ۲۱۶ پروژه ساخته شده در حالیکه در هشت سال پیش تنها ۲۰۳ پروژه احداث ‌شده است.

بهاروند ایرانیا ادامه داد: از مجموع ۴۵۰۰ مدرسه استان؛ ۵۷ درصد آنها مستحکم، ۱۷.۵ درصد معادل بیش از ۸۰۰ باب نیازمند مقاوم سازی است، ۲۶ درصد معادل ۱۲۰۰ مدرسه فرسوده، کلنگی و تخریبی هستند؛ تا رسیدن به نرم استاندارد، مطمئنه و ایمنی فاصله داریم.

وی اضافه کرد: قطعا مدرسه‌سازی با مشارکت مردم و خیرین مدرسه ساز نتیجه‌بخش خواهد بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم همچنین بر توسعه و تقویت رشته‌های هنرستانی و رشته‌های کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای در دستگاه تعلیم و تربیت اهتمام دارند، یادآور شد: هم‌اکنون ۲۸ درصد دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی هنرستانی مشغول هستند در حالیکه میانگین کشوری ۴۰ درصد است؛ ایجاد مهارت وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت و دولت سیزدهم است.

انتهای پیام 

نظر شما