شناسهٔ خبر: 67324320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

چند میراث طبیعی سپیدان ثبت ملی می‌شود

زهرا عسگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از آماده‌سازی پرونده تفرجگاه چله گاه در شهرستان سپیدان برای ثبت در فهرست ملی میراث طبیعی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴ پرونده میراث طبیعی در این شهرستان شامل ۳ درخت و یک غار در فهرست ملی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۳ تیرماه به تعدد و تنوع جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در شهرستان سپیدان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان میراث طبیعی ارزشمندی قرار دارد که همواره موردتوجه گردشگران و طبیعت‌گردها قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: یکی از مناطق طبیعی و گردشگری در این شهرستان چله‌گاه است که با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های که دارد هم‌اکنون پرونده ثبت ملی آن در فهرست میراث طبیعی در دست اقدام است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه پروژه نورپردازی و روشنایی این منطقه گردشگری نیز در دستور کار است، افزود: سنگ‌فرش و مسیر دسترسی گردشگران نیز در تفرجگاه چله گاه اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ثبت ملی ۴ پرونده میراث طبیعی در شهرستان سپیدان گفت: ۳ چنار کهن‌سال در محوطه امامزاده سید نورالدین علوی(ع) با قدمت نزدیک به ۸۵۰ سال و غار کنگره مینو در شش پیر در فهرست ملی جای گرفته است که طبق برنامه‌ریزی‌ها امسال محوطه‌سازی درختان انجام می‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه افزود: پرونده مرمتی ساختمان امامزاده سید نورالدین علوی (ع) که در فهرست میراث ملی هم قرار دارد به‌زودی گشوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین از اقدام برای ثبت ملی و مرمت پل تاریخی گچی در شهر اردکان خبر داد و افزود: قدمت این پل به دوره قاجار برمی‌گردد و در تلاشیم تا هر چه سریع‌تر این اثر تاریخی در ثبت ملی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، وی در ادامه سخنانش به مرمت حمام تاریخی مسجد نبی در شهر اردکان نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون برای مرمت این حمام تاریخی اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص‌یافته است که طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها این اعتبار مرمتی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام 

نظر شما