شناسهٔ خبر: 67327825 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چند میراث طبیعی سپیدان ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری فارس از آماده‌سازی پرونده تفرجگاه چله گاه در شهرستان سپیدان برای ثبت در فهرست ملی میراث طبیعی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴ پرونده میراث طبیعی در این شهرستان شامل ۳ درخت و یک غار در فهرست ملی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

محمد ثابت اقلیدی به تعدد و تنوع جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در شهرستان سپیدان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان میراث طبیعی ارزشمندی قرار دارد که همواره موردتوجه گردشگران و طبیعت‌گرد‌ها قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: یکی از مناطق طبیعی و گردشگری در این شهرستان چله‌گاه است که با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های که دارد هم‌اکنون پرونده ثبت ملی آن در فهرست میراث طبیعی در دست اقدام است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه پروژه نورپردازی و روشنایی این منطقه گردشگری نیز در دستور کار است، افزود: سنگ‌فرش و مسیر دسترسی گردشگران نیز در تفرجگاه چله گاه اجرا می‌شود.

او در ادامه با اشاره به ثبت ملی ۴ پرونده میراث طبیعی در شهرستان سپیدان گفت: ۳ چنار کهن‌سال در محوطه امامزاده سید نورالدین علوی (ع) با قدمت نزدیک به ۸۵۰ سال و غار کنگره مینو در شش پیر در فهرست ملی جای گرفته است که طبق برنامه‌ریزی‌ها امسال محوطه‌سازی درختان انجام می‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه افزود: پرونده مرمتی ساختمان امامزاده سید نورالدین علوی (ع) که در فهرست میراث ملی هم قرار دارد به‌زودی گشوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین از اقدام برای ثبت ملی و مرمت پل تاریخی گچی در شهر اردکان خبر داد و افزود: قدمت این پل به دوره قاجار برمی‌گردد و در تلاشیم تا هر چه سریع‌تر این اثر تاریخی در ثبت ملی شود.

او در ادامه سخنانش به مرمت حمام تاریخی مسجد نبی در شهر اردکان نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون برای مرمت این حمام تاریخی اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص‌یافته است که طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها این اعتبار مرمتی افزایش خواهد یافت.

نظر شما