شناسهٔ خبر: 67326442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جای‌گیری ۳ درخت و یک غار در سپیدان در فهرست ملی میراث طبیعی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از آماده‌سازی پرونده تفرجگاه چله‌گاه در شهرستان سپیدان برای ثبت در فهرست ملی میراث طبیعی خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار پرونده میراث طبیعی در این شهرستان شامل سه درخت و یک غار در فهرست ملی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، محمد ثابت اقلیدی با اشاره به تعدد و تنوع جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در شهرستان سپیدان اظهار کرد: در این شهرستان میراث طبیعی ارزشمندی قرار دارد که همواره موردتوجه گردشگران و طبیعت گردها قرار دارد.

وی افزود: یکی از مناطق طبیعی و گردشگری در این شهرستان چله‌گاه است که با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های که دارد، هم‌اکنون پرونده ثبت ملی آن در فهرست میراث طبیعی در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه پروژه نورپردازی و روشنایی این منطقه گردشگری نیز در دستور کار است، تصریح کرد: سنگ فرش و مسیر دسترسی گردشگران نیز در تفرجگاه چله گاه اجرا می‌شود.

ثابت‌اقلیدی در ادامه با اشاره به ثبت ملی چهار پرونده میراث طبیعی در شهرستان سپیدان، اضافه کرد: سه چنار کهن‌سال در محوطه امامزاده سید نورالدین علوی (ع) با قدمت نزدیک به ۸۵۰ سال و غار کنگره مینو در شش پیر در فهرست ملی جای گرفته است که طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال‌جاری محوطه‌سازی درختان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پرونده مرمتی ساختمان امامزاده سید نورالدین علوی (ع) که در فهرست میراث ملی هم قرار دارد، به‌زودی گشوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین از اقدام برای ثبت ملی و مرمت پل تاریخی گچی در شهر اردکان خبر داد و گفت: قدمت این پل به دوره قاجار برمی‌گردد و در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر این اثر تاریخی در ثبت ملی شود.

ثابت‌اقلیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به مرمت حمام تاریخی مسجد نبی در شهر اردکان نیز اظهار کرد: هم اکنون برای مرمت این حمام تاریخی اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است که طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها این اعتبار مرمتی افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر شما