شناسهٔ خبر: 67324330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۳ طرح بهداشتی خراسان‌شمالی آماده بهره برداری است

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۳۳ طرح بهداشتی استان با بیش از ۱۰ هزار متر مربع در دولت سیزدهم تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد شاهین فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح های بهداشتی شامل مراکز جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت روستایی است که به زودی بهره برداری خواهند شد.

وی افزود: ۸۵ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی با ۸۳ هزار مترمربع زیربنا در ۳۲ ماه خدمت شهید جمهور در خراسان شمالی وارد فاز اجرا شد.

شاهین فر ادامه داد: شاخص ترین این طرح ها ساخت بیمارستان رازوجرگلان و طرح توسعه بیمارستان آشخانه است که سال ها راکد مانده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: جدای از اجرای این طرح های عمرانی، بسیاری از خانه ها بهداشت روستایی نیز در این بازه زمانی بازسازی و مجهز شدند.

وی با اشاره راه اندازی رشته های جدید در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: ۶ رشته تخصصی در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در یکسال گذشته به مجموع رشته های تحصیلی این دانشگاه افزوده شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند

نظر شما