شناسهٔ خبر: 67324296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۳۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی وجود دارد

تبریز - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: براساس آخرین آمار و برآوردها، ۲۳۴ هزار و ۷۰۰ بهره‌برداری بخش کشاورزی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۹۰ هزار نفر شامل افراد ۱۵ ساله و بیشتر مشغول به فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این سازمان، فرهاد ذوقی روز یکشنبه با بیان اهمیت این بخش و اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در پاییز امسال اظهار کرد: بخش کشاورزی از مهمترین بخش های اقتصادی است که به طور مستقیم با امنیت غذایی و سلامت جامعه در ارتباط است.

وی افزود: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی، یکی از اهداف محوری در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی است که با استفاده مطلوب و اصولی از منابع و امکانات و به‌کارگیری شیوه‌های نوین تولید محصولات، امکان پذیرمی‌شود که برای نیل به این هدف، دسترسی به آمار دقیق و بهنگام، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

ذوقی اضافه کرد: آذربایجان شرقی از جایگاه ممتازی در بخش کشاورزی کشور برخوردار است و یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی زراعی، ۹۵.۸ هزار هکتار باغ و قلمستان و چهار میلیون و ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ رأس دام (گاو و گوساله، گوسفندو بره و بز و بزغاله) نشانگر سهم قابل توجه استان از فعالیت‌های کشاورزی در کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی به سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ اشاره و اظهار کرد: این سرشماری آبان ماه سال جاری به مدت ۳۰ روز و همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی نیز اجرا خواهد شد.

ذوقی ادامه داد: برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، نظارت و ارزیابی طرح‌های توسعه کشاورزی، محاسبه سهم ارزش‌افزوده بخش کشاورزی، تهیه چارچوب آماری از فعالیت کشاورزی و استفاده از آن برای اجرای طرح‌های آماری از اهداف اجرای سرشماری کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی یک طرح ملی است و اجرای مطلوب آن نیازمند همکاری سازمان‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی و مشارکت صمیمانه مردم است.

نظر شما