شناسهٔ خبر: 67324297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گفت‌وگوی مهر؛

مردم در انتخاب رییس جمهور خداترسی نامزدها را ارزیابی کنند

بندرعباس- مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: در انتخاب خود باید خداترسی نامزدها را مورد بررسی قرار دهیم و از میان آن‌ها متدین‌ترین و خداترس ترین نامزد را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم.

صاحب‌خبر -

راضیه سلطان عباسی ندوشن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با اهمیت انتخابات پیش رو و نقش آن در تعیین سرنوشت کشور اظهار کرد: تقارن عید غدیر و انتخابات ریاست جمهوری را باید به فال نیک بگیریم و با پیروی از سیره نبوی که در روز غدیر امام علی علیه السلام را به عنوان جانشین و امام پس از خود انتخاب کردند، ما نیز در ۸ تیر با انتخاب فرد اصلح رئیس جمهور آینده کشور را انتخاب کنیم‌.

رئیس جمهور باید توان تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را داشته باشد

وی افزود: فطرت انسان به سوی خوبی‌ها و نیکی‌ها گرایش دارد و اصلح بودن فرد یعنی داشتن تمام شرایط خوب و نیک برای سکان‌داری کشور، اصلح بودن اولین ویژگی است که باید در انتخاب رئیس جمهور در نظر داشته باشیم، اولین شاخصه فرد اصلح قدرت پیگیری و تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ رئیس جمهور باید دارای روحیه تلاش باشد و با تجربه کافی در امور اجرایی، به مسائل روز کشور اشراف داشته باشد و دارای یک فهم و درک سیاسی و آگاه به مسائل ملت‌ها و به ویژه مسائل منطقه باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان بیان کرد: یک رئیس جمهور موفق، فردی است که مردمی باشد و دغدغه مردم را داشته باشد و این مردمی بودن مقدور نیست مگر اینکه رئیس جمهور در تمام شئون کنار مردم بایستد.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین غنی در همه حوزه‌ها است، اظهار کرد: در خصوص مدیریت اسلام حرف برای گفتن دارد و باید توجه کنیم که با حرکت در مسیر دینی و پیروی از دستورات پیغمبر صلوات الله علیه و آله، و امامان معصوم علیه السلام، مدیریت صحیح را از این ذوات مقدسه بیاموزیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: در نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر اصول حکومت‌داری توسط حضرت به خوبی تبیین شده و امیرالمؤمنین (ع) در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نکات مفیدی را به مالک اشتر گوشزد کرده‌اند که باید چراغ راه همه مدیران به خصوص رئیس جمهور که عالی‌ترین مدیر اجرایی کشور است.

خداترسی و پایبندی به اصول دینی نخستین ویژگی نامزد اصلح

وی ادامه داد: اولین نکته مهم و اولین توصیه امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک اشتر خدا ترسی است، یقین بدانید کسی که ویژگی خداترسی را در خود پرورش دهد و همواره خود را در محضر خداوند ببیند از تمام توان خود برای جلب رضایت خداوند و مردم استفاده خواهد کرد بنابراین در انتخاب خود باید پایبندی نامزدها به اصول دینی را مورد بررسی قرار دهیم و از میان آن‌ها متدین‌ترین و خدا ترس‌ ترین نامزد را برای تصدی پست ریاست جمهوری انتخاب کنیم.

عباسی ندوشن تشریح کرد: اخلاق‌مداری و خداترسی دو شاخصه اصلی شخصیت شهید رئیسی بود و باعث شد که فریادرس مظلومان باشند و افرادی که دست پایین‌تری را نسبت به بقیه جامعه دارند بیشتر مورد توجه قرار دهند؛ این شهید والامقام خدا را در همه حالات ناظر به خود می‌دید از این رو در حال حاضر هم کشور ما به رئیس جمهوری با چنین شرایطی نیاز دارد.

مشارکت حداکثری موجب اقتدار کشور می‌شود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان تصریح کرد: حضوری حداکثری مردم در انتخابات به قول مبارک رهبر انقلاب موجب اقتدار آفرینی برای کشور در عرصه‌های جهانی و در برابر دشمن می‌شود و وظیفه ما مردم این است که امر امام را اطاعت کنیم و با آمدن پای صندوق‌های رأی و مشارکت حداکثری در انتخابات برای کشور خود اقتدار آفرینی کنیم‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نقش بانوان در انتخابات پیش رو بسیار حائز اهمیت است و از آن جایی که بانوان نیمی از جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهند می‌توانند با حضور فعال خود در انتخابات و آمدن پای صندوق رأی در انتخاب فرد اصلح مشارکت کرده و به جامعه کمک کنند.

نظر شما