شناسهٔ خبر: 67279437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با مشارکت عراق

طرح سجاد برای پیشگیری از گرما زدگی در اربعین

برای پیشگیری از گرما زدگی زائران اربعین امسال طرح سجاد با مشارکت عراق اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

طرح سجاد برای پیشگیری از گرما زدگی در اربعین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس ستاد اربعین ایران در شلمچه گفت: مرز شلمچه دومین مرز بعد از مهران است که بیشترین تردد زائران اربعین حسینی از آن انجام می‌شود.
میر احمدی افزود: برای کاهش مدت زمان توقف زائران اربعین حسینی و پیشگیری از گرما زدگی امسال طرح سجاد با مشارکت عراق اجرا خواهد شد.
او ادامه داد: در طرح سجاد با تمهیدات در نظر گرفته شده بین پلیس گذرنامه کشورمان و پلیس گذرنامه عراق کمترین مدت زمان توقف برای زائران پیش بینی می‌شود.
رئیس ستاد اربعین کشور با اشاره به شرایط گرمای هوا در مرز‌های مهران، چذابه و شلمچه افزود: برای تسهیل و رفاه زائران توسعه سایه بان‌ها در این مرز‌ها در نظر گرفته شده است.
او تصریح کرد: افزایش مه پاش ها، فنن ها، تامین آب و یخ و شرایط مطبوع برای زائران از برنامه‌ها ما در پیشگیری از گرمازدگی زائران اربعین حسینی است.

مکان‌های مناسبی برای استراحت تمامی نیروهای خدمات‌دهی در اربعین حسینی از قبیل فراجا پیش‌بینی شده است.

میر احمدی یادآور شد: اراده اعضای دولت شهید رییسی بر این است مسائل اربعین در این مدت باقی مانده دولت سیزدهم به سرانجام برسد.

رییس ستاد اربعین حسینی ایران خاطر نشان کرد: عراق با ورود خودروهای شخصی در ‌اربعین موافقت نکرد. آنها گفتند ظرفیت لازم برای جاده‌ها وجود ندارد بنابراین امکان اینکه خودرو‌های شخصی ما در ایام اربعین به کشور عراق بروند وجود ندارد.

نظر شما