شناسهٔ خبر: 67264649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شرط سنی پذیرش زائران پاکستانی به عراق

رئیس ستاد اربعین کشور از قرار دادن شرط سنی و تعداد پذیرش زائران پاکستانی از سوی دولت عراق برای اربعین ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

شرط سنی پذیرش زائران پاکستانی به عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ میر احمدی گفت: دولت عراق امسال برای پذیرش زائران اربعین اتباع پاکستانی تنها زائران بالا ۵۰ سال به آنها اجازه سفر به عراق را می‌دهد.
او با اشاره به تردد اتباع خارجه از مرز چذابه افزود: تغییری در محل عبور زائران اربعین اتباع غیر ایرانی قرار نداده ایم و همانند سال گذشته اتباع غیر ایرانی باید از مرز چذابه عبور کنند و اتباع غیر ایرانی دارای اقامت در ایران هم می‌توانند از مرز شلمچه عبور کنند.
آمار تردد سال گذشته از مرز شلمچه را یک میلیون و ششصد هزار زائر عنوان کرد و گفت: مرز شلمچه دومین مرز بعد از مهران است که بیشترین تردد زائران اربعین حسینی در آن انجام می‌شود.
میر احمدی گفت: برای کاهش مدت زمان توقف زائران اربعین حسینی و پیشگیری از گرما زدگی امسال طرح سجاد با مشارکت عراق اجرا خواهد شد.
او ادامه داد: در طرح سجاد با تمهیدات انجام شده بین پلیس گذرنامه کشورمان و پلیس گذرنامه عراق کمترین مدت زمان توقف برای زائران انجام می‌شود.
رئیس ستاد اربعین کشور با اشاره به شرایط گرمای هوا در مرز‌های مهران، چذابه و شلمچه افزود: برای تسهیل و رفاه زائران توسعه سایه بان‌ها در این مرز‌ها در حال انجام است.
او تصریح کرد: افزایش مه پاش ها، جن فنن ها، تامین آب و یخ و شرایط مطبوع برای زائران از برنامه‌ها ما در پیشگیری از گرمازدگی زائران اربعین حسینی است.
رییس ستاد اربعین کشور گفت: با هماهنگی بین ما و دولت عراق در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حمایت از مظلومین در غزه شعار (کربلا طریق الاقصی) را برای امسال انتخاب کرده ایم.
میراحمدی افزود: امیدواریم با انتخاب این شعار توانسته باشیم اقدامی در حمایت از مظلومین مقتدر در غزه داشته باشیم.

نظر شما