شناسهٔ خبر: 67268484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عراق با ورود خودروهای شخصی در ‌اربعین موافقت نکرد

رئیس ستاد اربعین گفت: ‌‌طرف عراقی به دلیل آنکه جاده‌های عراق شرایط حجم بالای خودرو‌های شخصی را ندارد، با ورود خودروی شخصی موافقت نکرد.

صاحب‌خبر -

سیدمجید میراحمدی در سفر به استان خوزستان و بازدید از مرز چذابه اظهار داشت: مکان‌های مناسبی برای استراحت تمامی نیرو‌های خدمات‌دهی در اربعین حسینی از قبیل فراجا پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه دولت اربعینی شهید آیت الله رییسی خودشان، هم به صورت شخصی و هم در منصب ریاست جمهوری اهتمام ویژه‌ای به اربعین حسینی داشتند گفت: اراده اعضای دولت شهید رییسی بر این است مسائل اربعین در این مدت باقی مانده دولت سیزدهم به سرانجام برسد و ان‌شاالله کار باقی مانده‌ای روی زمین نماند.

رئیس ستاد اربعین شعار امسال اربعین در پاسخ به این سئوال که آیا مسیر تردد با وسیله شخصی امکان است گفت: دولت عراق موافقتش را تردد وسیله شخصی اعلام نکرد؛ آنها گفتند که ظرفیت لازم برای جاده‌ها وجود ندارد بنابراین امکان اینکه خودرو‌های شخصی ما در ایام اربعین به کشور عراق بروند وجود ندارد.

وی در ادامه به افزایش و توسعه سایه‌بان‌ها تاکید کرد و گفت: سایه‌بان، مه پاش و آب خنک و. فراهم کنیم تا تردد زائران اربعین تسهیل شود.

میراحمدی  با اشاره به اینکه تا ده سال آینده اربعین حسینی در فصل گرما است گفت: یکی از دغدغه‌های آیت الله رییسی تسهیل‌گری در امور زائران اربعین حسینی بود؛   مهم‌ترین نیاز زائران اربعین حسینی این است ما به سرعت از مرز آنها را عبور دهیم و شرایط مطلوب برای آنها فراهم کنیم تا دچار گرما زدگی نشوند.  

وی در ادامه  با بیان اینکه حتما امسال برای تهیه اتوبوس تلاش بیشتری باید کنیم گفت: تمام توان ظرفیت کشور را بسیج می‌کنیم.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد. بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است. پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند

نظر شما