شناسهٔ خبر: 67269719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عراق با ورود خودروهای شخصی در ‌اربعین موافقت نکرد

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه دولت عراق با تردد وسیله شخصی از ایران به کشورش موافقت نکرد، گفت: ‌‌جاده‌های این کشور ظرفیت حجم بالای خودرو‌های شخصی را ندارد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سیدمجید میراحمدی ‌در سفر به استان خوزستان و بازدید از مرز چذابه اظهار داشت: مکان‌های مناسبی برای استراحت تمامی نیروهای خدمات‌دهی در اربعین حسینی(ع) از قبیل فراجا پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم، وی ‌با بیان اینکه دولت اربعینی شهید آیت الله رییسی خودشان، هم به‌صورت شخصی و هم در منصب ریاست‌جمهوری اهتمام ویژه‌ای به اربعین حسینی داشتند گفت: اراده اعضای دولت شهید رییسی بر این است مسائل اربعین در این مدت باقی‌مانده دولت سیزدهم به سرانجام برسد و ان‌شاءالله کار باقی‌مانده‌ای روی زمین نماند.

رئیس ستاد اربعین در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تردد مسیر با وسیله شخصی است گفت: دولت عراق موافقتش را با تردد ‌وسیله شخصی اعلام نکرد‌؛ آنها گفتند که ظرفیت لازم برای جاده‌ها وجود ندارد بنابراین امکان اینکه خودرو‌های شخصی ما در ایام اربعین به کشور عراق بروند وجود ندارد.

وی در ادامه به افزایش و توسعه سایه‌بان‌ها تأکید کرد و گفت: سایه‌بان، مه‌پاش و آب خنک و... فراهم می‌کنیم تا تردد زائران اربعین تسهیل شود.

میراحمدی با ابراز اینکه "تا ده سال آینده اربعین حسینی در فصل گرماست" گفت: یکی از دغدغه‌های آیت الله رییسی تسهیل‌گری در امور زائران اربعین حسینی بود؛ مهم‌ترین نیاز زائران اربعین حسینی این است که ما به‌سرعت از مرز آنها را عبور دهیم و شرایط مطلوب برای آنها فراهم کنیم تا دچار گرمازدگی نشوند.

وی در ادامه با تصریح به اینکه "حتماً امسال برای تهیه اتوبوس تلاش بیشتری باید کنیم." گفت: تمام توان ظرفیت کشور را بسیج می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، مرز بین‌المللی شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر و 20کیلومتری بصره عراق قرار دارد. بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با 20 صفر 1445 هجری شمسی اربعین حسینی است. پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه 2 گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هرساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این 2 مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما