شناسهٔ خبر: 67279139 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال؛

پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر هلند/ دومین برد برای امیدواری

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت های ۲۰۲۴ امروز پنج شنبه به مصاف تیم ملی هلند رفت و در یک بازی نزدیک به پیروزی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی برابر آمریکا در اولین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴، امروز پنج شنبه و از ساعت ۱۰:۳۰ و در شهر مانیل فیلیپین به مصاف تیم ملی هلند رفت و این تیم را 3 بر 2 شکست داد.

ترکیب ابتدایی ایران برای این بازی: محمدطاهر وادی، محمد ولی زاده، علیرضا فراهانی، امین اسماعیل نژاد، پوریا خانزاده، میلاد عبادی پور و آرمان صالحی

ترکیب ابتدایی هلند برای این بازی: وسل کیمینک، نیمیر عبدالعزیز، فابین پلاک، میشل پارکینسون، گیس جورنا، مارتین ون‌گاردرن و روبرت آندرینگا

ست اول؛ ایران ۲۵ - هلند ۲۲

بازیکنان ایران بازی را نسبت به حریف بهتر آغاز کردند در همان ابتدا ۳ امتیاز کسب کردند که باعث تا «پیاتزا» سرمربی هلند خیلی زود درخواست وقت استراحت دهد. پس از آن بازیکنان هلند و با درخشش نیمیر عبدالعزیز بازی را به تساوی کشاند و حتی هلند یک امتیاز نیز از ایران پیشی گرفت تا این بار نوبت به پیمان اکبری برسد که درخواست وقت استراحت برای ایران دهد.

بازیکنان ایران در بازگشت مجدد به زمین نتیجه را به تساوی کشاندند و تا امتیاز ۱۰ دو تیم پایاپای پیش رفتند. نیمیر عبدالعزیز در ست اول امتیازهای زیادی را از سرویس به دست آورد و تماشاگران حاضر در سالن این بازیکن را تشویق می‌کردند. میلاد عبادی پور در اواخر ست اول توپ‌های زیادی را به اوت فرستاد و باعث از دست رفتن امتیاز برای ایران شد.

ست دوم؛ ایران ۲۲ - هلند ۲۵

بازیکنان هلند ست دوم را بهتر از ایران آغاز کردند و شاگردان پیاتزا در همان ابتدای ست دوم دو امتیاز متوالی کسب کردند. امین اسماعیل نژاد همانند ست اول، نقش زیادی در روند امتیازگیری ایران داشت. دفاع روی توپ خانزاده و در ادامه اشتباه بازیکن هلند در دریافت توپ باعث شد تا ایران دو امتیاز متوالی کسب کند و دو تیم در امتیاز ۷ به تساوی رسیدند. روند امتیازگیری دو تیم پایاپای پیش می رفت که سرویس بازیکن هلند را خانزاده به شکل بدی دریافت کرد و در ادامه بازیکن هلند موفق به کسب امتیاز شد.

اشتباهات فردی بازیکنان ایران در این ست زیاد بود و همین موضوع باعث شد تا هلندی ها پیشی بگیرند. پیمان اکبری پس از رسیدن تیم هلند به امتیاز ۱۳ درخواست وقت استراحت برای ایران کرد. ملی پوشان کشورمان پس از تایم استراحت ۴ امتیاز متوالی کسب کردند و باعث شد تا ایران از هلند پیش بیافتد و این بار پیاتزا برای هلند درخواست وقت اضافه کرد. وقتی که دو تیم در کسب امتیاز ۱۶ برابر بودند یک رالی زیبا بین دو تیم به وجود آمد و پس از رفت و برگشت توپ در نهایت با دفاع روی تور بازیکنان ایران، شاگردان اکبری به امتیاز ۱۷ رسیدند. در ادامه با هنرنمایی امین اسماعیل نژاد ایران توانست فاصله دو امتیازی با حریف به وجود آورد. هلندی ها خیلی زود اختلاف امتیاز را جبران کردند تا بار دیگر دو تیم در این ست به تساوی برسند. اشتباهات زیاد عبادی پور دو امتیاز را تقدیم تیم هلند کرد تا شاگردان پیاتزا از حریف خود پیش بیافتند. در نهایت ایران این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به هلند واگذار کردند تا حساب کار یک بر یک مساوی شود.

ست سوم؛ ایران ۲۵ - هلند ۲۱ 

بازیکنان ایران همانند ست اول این ست را هم مقتدرانه آغاز کردند و در همان ابتدا با نتیجه ۳ بر صفر از حریف خود پیش افتادند که باعث شد پیاتزا درخواست وقت استراحت کند. نیمیر عبدالعزیز از هلند و پوریا خانزاده از ایران چند امتیاز از سرویس برای تیم های ملی کشورشان کسب کردند. توپ گیری عالی بازیکنان ایران سبب شد تا اختلاف ۴ امتیازی در این ست به وجود بیاید و شاگردان پیکان اکبری بهتر از حریف خود در این ست امتیازگیری کردند.

میلاد عبادی پور و نیمیر عبدالعزیز کاپیتان های دو تیم در این بازی بودند که عملکرد کاملا متفاوت از هم داشتند. عبادی پور امتیاز های زیادی را از دست داد و در این بازی از تمرکز کافی برخوردار نبود و در طرف مقابل نیمیر عبدالعزیز ستاره تیمش بود و اکثر امتیازهای هلند توسط این بازیکن به دست آمد.

بازیکنان ایران تا رسیدن به امتیاز ۲۰ اختلاف دو امتیازی خود را با حریف حفظ کردند و در ادامه اشتباهات بازیکنان هلند باعث شد تا ایران اختلاف امتیاز را به عدد ۴ افزایش دهد و در این زمینه درخشش امین اسماعیل نژاد نیز بی تاثیر نبود. این ست نیز با برتری ۲۵ بر ۲۱ ایران به اتمام رسید.

ست چهارم؛ ایران ۲۰ - هلند ۲۵

ست چهارم با امتیازگیری تیم هلند آغاز شد و در ادامه میلاد عبادی پور کار را به تساوی کشاند. نیمیر عبدالعزیز در این ست هم هنرمایی خود را به رخ ایران کشید و با درخشش او هلند اختلاف امتیاز دو امتیازی به وجود آورد. در حالی که دو تیم در امتیاز ۹ مساوی بودند اشتباهات بازیکنان ایران باعث شد تا هلندی ها ۳ امتیاز متوالی کسب کنند و پیش بیافتند. در ادامه و با درخشش خانزاده و اسماعیل نژاد ایران و هلند در امتیاز ۱۴ به تساوی رسیدند. پس از آن بازیکنان هلند بهتر از ایران ظاهر شدند و اختلاف ۴ امتیازی به سود هلند به وجود آمد. هرچه به انتهای این ست نزدیک می شدیم بازیکنان هلند بهتر از ایران بودند و این ست با برتری هلند به اتمام رسید.

ست پنجم؛ ایران ۱۵ - هلند ۱۰

ست پنجم با امتیازگیری ایران شروع شد و شاگردان اکبری توانستند دو امتیاز ابتدایی را از آن خود کنند. بازیکنان هر دو تیم در این ست پایاپای امتیازگیری می کردند و شاگردان پیاتزا موفق شدند تا اختلاف دو امتیازی را جبران کنند. میلاد عبادی پور بر خلاف ۴ ست گذشته در این ست عملکرد بسیار خوبی داشت و با سرویس های پرشی خود بارها بازیکنان هلند را به دردسر انداخت. در نهایت این ست نیز با برتری ۱۵ بر ۱۰ ایران به اتمام رسید تا شاگردان اکبری به دومین پیروزی متوالی خود و سومین پیروزی در لیگ ملت های ۲۰۲۴ دست یابند.

نظر شما