شناسهٔ خبر: 67270153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴| مرحله گروهی؛

اولین پیروزی والیبالیست‌های کشورمان در لیگ ملت‌های والیبال

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم اولین پیروزی خود را در جام ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مقابل آمریکا کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان امروز _چهارشنبه، سی‌ام خرداد_ در اولین دیدار هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف آمریکا رفت و با نتیجه سه بر دو و به پیروزی رسید.

هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از روز سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی و مانیل فیلیپین آغاز شد و با ۳۲ مسابقه تا سوم تیرماه پیگیری خواهد شد.

ترکیب اولیه تیم ملی والیبال ایران:

محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی، امین اسماعیل‌نژاد، پوریا خانزاده، میلاد عبادی‌پور، آرمان صالحی.

هدایت تیم ملی پس از اخراج پایز برعهده پیمان اکبری است.

ترکیب اولیه تیم ملی والیبال آمریکا:

مایکا کریستنسن، متئو اندرسون، جفری جندریک، تیلور آوریل، گرت موآنگوتوتیا، توری دیفالکو، اریک شوجی.

ست نخست: ایران ۲۶ - ۲۸ آمریکا

ست نخست با ضرب امتیاز برای آمریکا آغاز شد و بلافاصله اختلاف ۳ امتیازی ایجاد شد. در ادامه تلاش ایران برای امتیازگیری کافی نبود تا اکبری در نتیجه ۵ بر ۹ درخواست وقت استراحت کند اما حاصلی برای کشورمان نداشت. دو امتیاز پیاپی توسط پوریا خانزاده و اسماعیل‌نژاد به نام ایران ضرب شد.

در یک رالی دیدنی و تلاش بازیکنان برای جمع مردن توپ ایران امتیاز ۱۱ را گرفت. امتیاز ۱۲ با دفاعی دیدنی برای بلندقامتان کشورمان ضرب شد. امتیاز ۱۳ توسط بازیکنان آمریکا به ایران تقدیم شد. با تلاش تیمی بازیکنان ایران اختلاف امتیاز کم شد و نتیجه ۱۵ بر ۱۶ شد. همکاری وادی و اسماعیل نژاد امتیاز ۱۶ را در پی داشت.

دو تیم در امتیاز ۱۷ به تساوی رسیدند. در ادامه دو تیم برابر بودند اما با خطای حمل توپ بازیکنان ایران، آمریکا مجدد پیش افتاد. بازیکنان کشورمان با استفاده از حملات نتیجه را ۲۰ بر ۲۱ کردند.دو تیم در امتیاز ۲۱ به تساوی رسیدند. در نتیجه ۲۳ بر ۲۲ سرمربی آمریکا درخواست بازبینی امتیاز ایران را داد که حاصل آن توپ و امتیاز برای آمریکا بود.

آبشار بازیکنان ایران به زیبایی در جای خالی زمین آمریکا نشست تا نتیجه در امتیاز ۲۳ مساوی شود. در نتیجه ۲۳ بر ۲۴ پیمان اکبری درخواست بازبینی امتیاز آمریکا را داد که حاصلی در پی نداشت، بلافاصله درخواست وقت استراحت داد تا نقشه راه را برای بازیکنان ترسیم کند.

محمد ولی‌زاده امتیاز ۲۴ را برای ایران گرفت تا دو تیم به تساوی برسند. در یک رالی دیدنی پوریا خانزاده امتیاز ۲۵ را برای کشورمان ضرب کرد که موجب شد سرمربی آمریکا مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. دو تیم در امتیاز ۲۵ به تساوی رسیدند. سرویس آمریکا به سود کشورمان خارج شد. دو تیم در امتیاز ۲۶ به تساوی رسیدند. توپ به سود آمریکا خارج شد تا نتیجه ۲۶ بر ۲۸ شود. اکبری در امتیاز پایانی درخواست بازبینی داد اما حاصلی در پی نداشت و آمریکا ست نخست را به نام خود کرد.

ست دوم: ایران ۲۵ - ۲۳ آمریکا

امتیاز نخست برای آمریکا ضرب شد اما در ادامه دو تیم در امتیازگیری پایاپای پیش رفتند و در امتیاز ۷ به تساوی رسیدند. در امتیاز ۸ سرمربی ایران درخواست بازبینی داد که حاصلی نداشت تا دو تیم برابر به بازی ادامه دهند. سرویس آمریکا تز تور رد نشد تا برای ایران امتیاز در پی داشته باشد. حسین خانزاده با ضربه‌ای زیبا امتیاز را برای ایران کرد تا کشورمان زودتر امتیازاتش دو رقمی شود. دفاع عالی بازیکنان روی تور امتیاز ۱۱ را به نام کشورمان زد. امتیاز ۱۲ با سرویس مستقیم مصلح‌آبادی برای این کسب شد. سرمربی آمریکا در نتیجه ۱۲ بر ۹ درخواست وقت استراحت داد که حاصل آن توپ و امتیاز برای این کشور بود. پوریا خانزاده امتیازات را ۱۴ بر ۱۱ به سود ایران کرد. آمریکا در نتیجه ۱۵ بر ۱۱ درخواست وقت استراحت کرد. در نتیجه ۱۷ بر ۱۵ اکبری درخواست وقت استراحت کرد تا پیشی ایران در امتیازات را حفظ کند. با بازی دیدنی تیم تیران، ایران زودتر از آمریکا ۲۰ امتیازی شد. در امتیاز ۲۳ آمریکا، اکبری درخواست بازبینی داد که نداشت. ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسید تا دو تیم در ست شماری به تساوی برسند.

ست سوم: ایران ۲۵ - ۱۸ آمریکا

اولین امتیاز ست سوم به نام ایران ضرب شد و بلافاصله عبادی‌پور با یک سرویس نتیجه ۲ بر صفر شد. بر خلاف دو ست گذشته، ایران در ست سوم از همان ابتدا اختلاف امتیاز ایجاد کرد و نتیجه را ۴ بر ۱ به سود خود کرد. ایران با قدرت ۷ امتیاز پشت سر هم کسب کرد. سرمربی آمریکا در نتیجه ۷ بر ۲ درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن توپ و امتیاز ۳ بود. دفاع دیدنی روی تور ایران، امتیاز ۱۰ را برای کشورمان به همراه داشت. در ادامه آمریکا تلاش زیادی برای کم‌کردن اختلاف ۷ امتیازی خود کرد و نتیجه ۱۳ بر ۱۰ شد. در یک رالی طولانی امتیاز به سود آمریکا شد اما بلافاصله خطای بازیکنان آمریکا امتیاز ۱۶ را به ایران تقدیم کرد. در نتیجه ۱۷ بر ۱۳ جاسپرا برای آمریکا درخواست وقت استراحت کرد. دفاع امین اسماعیل‌نژاد نتیجه را ۲۰ بر ۱۵ کرد. خانزاده امتیاز ۲۳ را برای کشورمان کسب کرد. توپ به سود ایران به خارج رفت تا نتیجه ۲۴ بر ۱۸ شود. ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ در ست سوم به برتری رسید تا در ست شماری نیز دو بر یک پیش بیوفتد.

ست چهارم: ایران ۲۶ - ۲۸ آمریکا

اولین امتیاز ست سوم برای ایران ضرب شد. آمریکا در تلاش برای پیش افتادن در امتیازگیری و جبران ست قبل بود، حملات بیشتری داشت و نتیجه ۷ بر ۶ شد. هرچند بازیکنان کشورمان تلاش برای امتیازگیری داشتند اما دفاع منسجم آمریکا اجازه کار به آنان نداد و نتیجه ۱۲ بر ۷ شد. در ادامه بازیکنان ایران نتیجه را ۱۰ بر ۱۴ کردند. در امتیاز ۱۱ ایران، سرمربی آمریکا درخواست بازبینی داد که حاصلی نداشت. آبشار اندرسون به بیرون رفت تا ایران ۱۲ امتیازی شود. وادی توپ را در جای خالی زمین آمریکا خواباند تا نتیجه ۱۴ بر ۱۶ شود. مصلح آبادی امتیاز ۱۸ را گرفت تا اختلاف به عدد یک برسد. ولی‌زاده نتیجه را ۲۰ بر ۲۱ کرد. آمریکا با کسب دو امتیاز پیاپی نتیجه را ۲۰ بر ۲۳ کرد تا پیمان اکبری مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. حاصل وقت استراحت توپ و امتیاز برای ایران بود. اسماعیل‌نژاد نتیجه را ۲۲ بر ۲۳ کرد و بلافاصله آمریکا درخواست وقت استراحت داد. توپ به سود آمریکا به بیرون رفت. تلاش دیدنی بازیکنان ایران در یک رالی طولانی نتیجه را در امتیاز ۲۴ به مساوی کشاند. سرمربی آمریکا درخواست وقت استراحت کرد. دو تیم در امتیاز ۲۵ برابر شدند. سرویس عبادی‌پور به تور برخورد کرد و رد نشد. خانزاده آبشاری سریع را روانه زمین آمریکا کرد تا دوتیم در امتیاز ۲۶ برابر شوند. آمریکا در نهایت با نتیجه ۲۶ بر ۲۸ به برتری رسید تا دو تیم در ست شماری به تساوی برسند.

ست پنجم: ایران ۱۵ - ۱۳ آمریکا

ست پنجم با شرایطی یکسان و به صورت پایاپای شروع شد. دو تیم در امتیاز ۳ به تساوی رسیدند. در ادامه دو تیم دوشادوش هم پیشرفتند.

ایران و آمریکا در امتیاز ۶ به تساوی رسیدند. میلاد عبادی‌پور ایران را ۷ بر ۶ پیش انداخت. آمریکا درخواست بازبینی و خطای تور را داد که حاصلی نداشت. امتیاز ۸ با تیزهوشی عبادی‌پور برای ایران ثبت شد. توپ به سود ایران به خارج رفت تا نتیجه ۹ بر ۶ شود.

آمریکا درخواست وقت استراحت کرد که حاصل یک امتیاز برای این تیم بود. توپ به سود آمریکا به خارج رفت تا پیمان اکبری درخواست وقت استراحت کند. دو تیم در امتیاز ۹ به تساوی رسیدند. توپ به سود ایران به خارج رفت تا نتیجه ۱۱ بر ۱۰ شود. دفاع عالی بازیکنان امتیاز ایران را به عدد ۱۲ رساند.

در نتیجه ۱۲ بر ۱۰ آمریکا درخواست وقت استراحت کرد. سرویس آمریکا به تور برخورد کرد و رد نشد تا ایران به امتیاز ۱۳ برسد.

سرویس ماک امریکایی رد نشد تا نتیجه ۱۴ بر ۱۲ به سود ایران شود. امتیاز ۱۵ با خوابیدن توپ در زمین آمریکا برای ایران ثبت شد. تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل آمریکا به پیروزی رسید تا اولین برد برای کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۲۴ ثبت شود.

نظر شما