شناسهٔ خبر: 67279138 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهره زیبای بسکتبال، زشت شد؛ حاشیه‌های همیشگی و تدبیری که وجود ندارد!

تهران- ایرنا- آخرین دقایق فینال لیگ برتر بسکتبال با اتفاقاتی همراه بود که چهره زیبای این ورزش و دیدار جذاب شهرداری گرگان و طبعیت را زشت و خاکستری جلوه داد و باید پرسید چرا مسئولان برگزاری نتوانستند پیش‌بینی درستی از حاشیه‌های این بازی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم بسکتبال شهرداری گرگان در شرایطی پا به رقابت‌های این فصل لیگ برتر گذاشت که هواداران این تیم با کسب سه‌عنوان قهرمانی در طی سنوات گذشته خود را آماده قهرمانی چهارم می‌کردند اما حضور شاگردان مصطفی هاشمی در رقابت‌های آسیایی و حضور یک تیم جدید اما پرمُهره به نام طبیعت، کافی بود تا هواداران گرگانی در حسرت جام چهارم باقی بمانند که این امر با واکنش شدید آنها در بازی پنجم فینال همراه بود.

بدون شک اگر بخواهیم در بسکتبال از هواداران پُرشوری نام ببریم گرگانی‌ها اولین کسانی هستند که به ذهن خطور می‌کنند اما بارها گفتیم و نوشتیم که سالن این شهر آمادگی میزبانی رویدادهای مهم را ندارد و نمی‌توان در این فضا شاهد یک دیدار مهم و البته بی‌حاشیه بود. تقابل تیم‌های شهرداری گرگان و طبیعت در پنجمین بازی سری فینال آنقدر جذاب و تماشایی پیگیری می‌شد که پس از مدت‌ها هواداران بسکتبال و آنهایی که ورزش را دوست دارند،‌ پای تصاویر تلویزیونی میخکوب شدند اما رفتارهای خارج از عرف برخی از هواداران یا بهتر است بگوییم تماشاگرنماها، کافی بود تا در ثانیه‌های پایانی، شاهد تصاویری زشت و خاکستری از حاشیه‌های ورزش بسکتبال باشیم که همه ورزش دوستان را دل‌آزرده کرد.

بحث هیجان و هواداری را که کنار بگذاریم باید به آنهایی که نظم این بازی را به هم ریخته و باعث شدند تصاویری زشت از این دیدار در اذهان ثبت شود، پرسید چه کسی گفته همیشه شهرداری باید قهرمان شود؟ اگر این تیم نتواند قهرمان شود آیا باید شاهد چنین رفتارهایی بود؟‌ اگر این‌چنین است که لیگ را برگزار نکرده و از همان ابتدا جام را تقدیم آنهایی کنیم که با زیاده‌خواهی خود امشب یک بازی زیبا را اینگونه بر هم زدند.

چهره زیبای بسکتبال، زشت شد؛ حاشیه‌های همیشگی و تدبیری که وجود ندارد!

صحبت بعدی ما با عوامل برگزاری است،‌ آنهایی که بسکتبال را دنبال می‌کنند از شرایط هواداران گرگانی خوب خبر دارند و می‌دانند آنها در صورت باخت، واکنش‌های شدیدی را از خود بروز می‌دهند که شبیه آن را در تهران و در جریان برگزاری بازی‌های غرب آسیا پیش از این دیده‌ بودیم اما اینکه از قبل، تدابیر لازم برای آن اندیشیده‌ نشده باشد نشان از سوء‌مدیریتی است که می‌تواند تبعات سنگینی به همراه داشته باشد که یکی از آنها به حضور افراد غیرمرتبط در زمین بازی و توقف بازی در لحظات ثانیه پایانی این دیدار باز می‌گردد. آنهم در شرایطی که شخص اول ورزش کشور از نزدیک شاهد تماشای این بازی بود و شعارهای هتاکانه تماشاگرنماهای بسکتبال را به گوش شنید.

موضوع مهم دیگری که در این بازی مانند دیدارهای قبلی به چشم می‌آمد، به حضور بیش از ظرفیت هواداران گرگانی در سالن مسابقه باز می‌گشت. در شرایطی که وضعیت این سالن و حضور هواداران متعصب گرگانی به خودی خود آبستن حاشیه و اتفاقات بسیاری است بر چه اساس و با چه منطقی اجازه حضور این تعداد هوادار به سالن داده می‌شود و چه فرد یا گروهی پاسخگوی این بی‌تدبیری است؟

اینکه برای ادامه 16 ثانیه پایانی لیگ برتر بسکتبال عوامل اجرایی مجبور شوند سالن مسابقه را از هواداران خالی کرده و آخرین برگ از پرونده لیگ برتر را بدون حضور هواداران و سرمایه‌های همیشگی ورزش ورق بزنند نقطه تاریکی در لیگ امسال است که باید عوامل برگزاری مربوطه به آن پاسخ بدهند، آنهم لیگی که از ابتدا و با تمهیداتی که از سوی فدراسیون و سازمان لیگ در نظر گرفته شده بود با هیجان و کیفیت بالایی استارت خورد اما بی‌فکری یا بی‌تدبیری چند نفر، باعث شد تا زیبایی‌های امشب با زشتی‌هایی همراه باشد که امیدواریم تکرار نشود.

گفتنی است تیم طبیعت با برتری ۹۹ بر ۹۴ مقابل شهرداری گرگان در پنجمین بازی فینال، قهرمان لیگ برتر بسکتبال کشور شد.

نظر شما