شناسهٔ خبر: 67272508 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قهرمانی لیگ برتر بسکتبال در اولین حضور؛ شاهکار طبیعت کامل شد

تهران- ایرنا- تیم طبیعت با برتری ۹۹ بر ۹۴ مقابل شهرداری گرگان قهرمان لیگ برتر بسکتبال کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش چهارشنبه‌شب ایرنا، پنجمین و آخرین دیدار سری فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور در شرایطی از ساعت ۱۷ در سالن امام خمینی(ره)‌ به میزبانی شهرداری گرگان برگزار شد که شاگردان مصطفی هاشمی(شهرداری گرگان) و مهران شاهین‌طبع(طبیعت)در ۴ تقابل قبلی به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داده بودند تا تکلیف تیم قهرمان در دیدار امروز مشخص شود.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد هواداران استقبال زیادی از این دیدار کردند تا حدی که شمار زیادی از آنها پشت درهای بسته ماندند. تیم‌ها در شرایطی برابر هم قرار گرفتند که کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان نیز با حضور در گرگان از نزدیک شاهد تماشای این بازی بود. کوارتر اول این دیدار ۲۷ بر ۲۲ به سود طبیعت به پایان رسید. کوارتر دوم هم با برتری طبیعت به پایان رسید و آنها موفق شدند ۲۴ بر ۲۰ برنده شوند تا در نیمه نخست با برتری ۵۱ بر ۴۲ به رختکن بروند.

قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال در اولین حضور؛ شاهکار طبیعت کامل شد

با شروع نیمه دوم و در کوارتر سوم شاگردان هاشمی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. شهرداری گرگان در این بخش از زمان بازی موفق شد فاصله را کم کند و ۲۴ بر ۱۷ به برتری برسد تا بازی ۶۸ بر ۶۶ به سود طبیعت دنبال شود.

در کوارتر چهارم، بازی به اوج رسید. فشار تماشاگران گرگانی از یک سو و تلاش تیم‌ها برای کسب عنوان قهرمانی موجب شد تا بازی به اوج هیجان برسد. در شرایطی که تنها ۲۲ ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود، دو تیم در امتیاز ۸۰ مساوی شدند. پرتاب نوید رضایی‌فر در آخرین ثانیه‌ها وارد حلقه طبیعت نشد تا بازی در وقت‌ اضافه دنبال شود. در شروع وقت‌های اضافه اول، طبیعت بهتر عمل کرد و از شهرداری پیشی گرفت. شاگردان شاهین‌طبع موفق شدند این روند تا پایان ادامه دهند تا در نهایت آنها در اولین حضور خود در لیگ برتر بسکتبال به قهرمانی رسیده و جام را بالای سر ببرند. این دیدار در نهایت با برتری ۹۹ بر ۹۴ طبیعت به پایان رسید.

در انتهای این دیدار هواداران گرگانی کهخ پس از سه‌ سال متوالی جام را از دست رفته می‌دیدند، به نتیجه این دیدار معترض بوده و شعارهایی را هم سر دادند. بی‌نظمی‌هایی که در پایان این بازی رخ داد موجب شد تا داور در ۱۶ ثانیه مانده به پایان بازی،‌ بازی را متوقف کند. ورود افراد غیرمرتبط به زمین بازی مشکلاتی را برای داوران ایجاد کرد و حضور تعداد بیشمار هواداران و بیش از ظرفیت سالن، یکی از دلایل بی‌نظمی این بازی بود. به هر حال پس از توقفی طولانی دیدار با هدایت هواداران گرگانی به بیرون از سالن پیگیری شد تا آخرین ثانیه‌های پایانی لیگ برتر بسکتبال بدون حضور هواداران دنبال شود!

نظر شما