شناسهٔ خبر: 67261599 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرونده لیگ برتر بسکتبال در ایستگاه پایانی؛ جشن دوباره شهرداری گرگان یا تاریخ‌سازی طبیعت؟

تهران- ایرنا- پرونده رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران امروز در شرایطی بسته خواهد شد که چشم علاقه‌مندان به این ورزش به گرگان است تا ببینند شهرداری یک‌بار دیگر فاتح این جام خواهد شد یا قرار است طبعیت در اولین حضورش در لیگ برتر، جام را بالای سر ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پرونده بیست‌وپنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال در شرایطی امروز بسته خواهد شد که پس از ۷ماه انتظار تکلیف این جام و تیم قهرمان مشخص می‌شود و باید دید آیا باز هم شهرداری گرگان در خانه جام را بالای سر خواهد برد یا تیم طبیعت در نخستین حضورش در لیگ برتر دست به کار بزرگی می‌زند و با افتخار به خانه باز می‌گردد.

شهرداری گرگان بدون شک یکی از تیم‌های پرافتخار بسکتبال ایران در طی سال‌های گذشته است، تیمی که به واسطه موفقیت‌هایی که به دست آورد هم در لیگ داخلی و هم در غرب آسیا به میدان رفت و تعدد رویدادهای مختلف به نوعی بازیکنان این تیم را در معرض خستگی و البته مصدومیت قرار داد، آنها در لیگ قهرمانان آسیا چهارم شدند و حالا همه تمرکزشان به کسب جام در لیگ برتر ایران است. از سویی دیگر شاید خوش‌بین‌ترین هوادار طبعیت هم تصور نمی‌کرد که در نخستین حضور این تیم در لیگ برتر بسکتبال ایران فرصت حضور در فینال و رقابت تنگاتنگ با مدعی اول جام را داشته باشند اما این اتفاق افتاد و دو تیم تا این لحظه با ۲ برد، رقابت سختی را برای فتح جام داشته‌اند.

پرونده لیگ برتر بسکتبال در ایستگاه پایانی؛ جشن دوباره شهرداری گرگان یا تاریخ‌سازی طبیعت؟

یکی از اتفاقات خوبی که در لیگ برتر بسکتبال افتاد و باید از آن دفاع کرد به حضور بازیکنان خارجی باکیفیت از ابتدای لیگ باز می‌گردد که موجب شد سطح کیفی مسابقات از همان هفته نخست، بالا باشد. حضور دو مربی سرشناس بر روی نیمکت ( مصطفی هاشمی و مهران شاهین‌طبع) کافی است تا امروز همه نگاه‌ها به گرگان باشد.

هر چند شهرداری گرگان در نخستین بازی و در خانه ۷۹ بر ۷۶ مغلوب طبیعت شد اما شاگردان مصطفی هاشمی در بازی دوم موفق شدند ۱۰۵ بر ۸۲ این تیم را شکست دهند تا کار به تساوی یک بر یک کشیده شود. در ادامه کار به تهران کشیده شد. شاگردان مهران شاهین‌طبع در بازی سوم ۹۹ بر ۹۵ بازی را واگذار کردند تا همه چیز برای فتح جام در بازی چهارم برای گرگانی‌ها مهیا باشد اما طبیعت پا پس نکشید و در دیدار چهارم با وجود همه اتفاقات و در شرایطی که سالن مسابقات آماده جشن قهرمانی بود، ۸۶ بر ۸۲ برنده شد تا کار به بازی پنجم و آخر کشیده شود.

پرونده لیگ برتر بسکتبال در ایستگاه پایانی؛ جشن دوباره شهرداری گرگان یا تاریخ‌سازی طبیعت؟

با این شرایط امروز دو تیم در ایستگاه پایانی به مصاف هم ‌می‌روند و باید دید در نهایت کدام تیم جام را به خانه می‌برد، شاید این دیدار یک میهمان ویژه هم داشته باشد و گفته می‌شود وزیر ورزش راهی گرگان خواهد شد تا در مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال حضور داشته باشد.

نظر شما