شناسهٔ خبر: 67350844 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

محمدیان: انتظار صعود یک پله‌ای از تیم ملی جوانان دختر داریم

صاحب‌خبر -

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت: برنامه‌ریزی و کارهای انجام شده برای حضور شایسته تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در مسابقات چین به گونه‌ای است که حداقل صعود یک پله‌ای در رده‌بندی آسیا داشته باشیم.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، فریبا محمدیان در آستانه اعزام تیم ملی جوانان دختر ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا 2024 و در حاشیه تمرین امروز (دوشنبه چهارم تیر) این تیم با حضور اصحاب رسانه، اظهار داشت: ابتدا از انعکاس فعالیت دختران والیبال ایران تشکر می‌کنم، تیم ملی جوانان ایران در چند ماهه گذشته در اردو بودند. بخشی از این بازیکنان در قالب تیم ملی زنان ایران در چلنج کاپ آسیا شرکت کردند تا در مسابقه با دیگر تیم‌های شرکت کننده، تجربه کسب کنند.

وی تصریح کرد: تیم ملی جوانان دختر ایران به زودی راهی چین می‌شود تا در رقابت‌های قهرمانی زیر 20 سال آسیا شرکت کند. امیدوارم با تدابیر تکنیکی، تاکتیکی و پشتیبانی که برای این تیم انجام شده است، تیم ایران بتواند روند صعودی خود را ادامه دهد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در ارزیابی مسابقات پیش روی تیم ملی جوانان دختر گفت: برنامه ریزی و کارهای انجام شده برای حضور شایسته تیم ایران در این مسابقات به گونه‌ای است که حداقل صعود یک پله‌ای در رده‌بندی آسیا داشته باشند. در دوره قبل (2022) تیم ایران در جایگاه ششم ایستاد و انتظار داریم که صعود یک پله ای در 2024 داشته باشیم.

وی درباره استفاده از مربیان جوان در تیم‌های والیبال مردان و زنان کشورمان در رده‌های سنی مختلف گفت: از نظر تحلیل مدیریتی و تحلیل فنی، منطقی است که از افراد علاقمند در حوزه مربیگری در سطح ملی استفاده کنیم. چه بهتر از مربیانی استفاده کنیم که زمانی خودشان ملی پوش بودند و شناخت بهتری نسبت به والیبال زنان ایران دارند. بنابر این در رصد و پایش این مربیان به سه موضوع شامل بازیکنان موثری باشند، دوره‌های آموزشی برای مربیگری را هم طی کرده باشند و در بخش مختلف مسابقات و لیگ‌ها هم حضور فعال داشته باشند، توجه کردیم و به این مربیان جوان رسیدیم و دعوت به همکاری کردیم.

محمدیان ادامه داد: انتخاب فاطمه شعبان خمسه نیز در این راستا بود و از مربیانی است که برای حوزه والیبال زنان زحمت زیادی کشیدند. زمانی که برای هدایت تیم ملی زیر 16 سال از وی دعوت کردیم، خروجی تیم زیر 16 سال ایران منطقی بود. امسال هم این مربی در مسابقات زیر 18 سال آسیا یک پله صعود را که هدف قرار داده بودیم، عملی کردند. اما این موضوع آغاز راه است و برای اینکه این مربیان روند ارتقای داشته باشند، نیاز به استفاده از مربیان با سطح بالاتر هم داریم تا در مسیر توسعه قرار گیرند و مربیان جوان ایران نیز از تجربه آن‌ها استفاده کنند.

بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 20 سال دختر آسیا از تاریخ 11 تا 19 تیر با حضور 12 تیم در شهر ژیانگمن کشور چین برگزار می‌شود و شاگردان پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم ملی جوانان دختر ایران در گروه سوم با تیم‌های تایلند و ویتنام همگروه هستند.

نظر شما