شناسهٔ خبر: 67278474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار اعلام کرد؛

آغاز رها سازی زنبور تریکوگراما در 160 هکتار شالیزار فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از آغاز رهاسازی زنبور تریکوگراما در 160 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش جام جم آنلاین مازندران،حمیدرضا معماریان از اولین روز رهاسازی زنبور تریکوگراما در 160 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان فریدونکنار خبر داد.

 

وی افزود: مرحله اول رهاسازي زنبور تریکوگراما از طریق برگزاری دو مانور مبارزه بیولوژیک علیه آفت ساقه خوار برنج در حوزه شهری و روستای ازباران و نصب تریکوکارت در 160 هکتار از اراضی شالیزاری روستاهای مجری طرح بیولوژیک آغاز شد.

 

این مسئول ادامه داد: کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت برنج و کارشناسان پهنه مراکز در اراضی شالیزاری در ساعات اداری و غیر اداری برای تعیین زمان درست مبارزه با این آفت حضور دارند و در محدوده زمان مناسب و تعیین شده کنترل مکانیکی، بیولوژیکی و شیمیایی برای مدیریت بهینه عوامل خسارتزای برنج با الویت کنترل بیولوژیک توصیه می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد:  یکی از روش‌های مبارزه در مدیریت تلفیقی محصول استفاده از عوامل بیولوژیک نظیر زنبور تریکوگراما می باشد که  این شیوه مبارزه موجب حفظ زیست بوم شالیزار و افزایش فعالیت حشرات مفید نظیر انواع شکارگرها در مزارع برنج می شود که در نهایت منجر به تولید محصول سالم عاری از سموم شیمیایی می شود.

نظر شما