شناسهٔ خبر: 67278062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ناصر کنعانی:

اقدام کانادا هیچ تاثیری در افزایش اقتدار سپاه ندارد/ حق ایران برای پاسخ به اقدام خصمانه کانادا محفوظ است

وزارت خارجه ایران اقدام خصمانه کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیداً محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه اقدام سیاسی، غیرمتعارف و نابخردانه دولت کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی این تصمیم نسنجیده دولت کانادا را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران دانست.

کنعانی افزود: این حرکت غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز، در امتداد مسیر اشتباهی است که دولت کانادا طی بیش از یک دهه اخیر تحت تاثیر طیف جنگ‌طلبان و ناقضین واقعی حقوق‌بشر و بانیان اصلی تروریسم در پیش گرفته‌ است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت ایران و دارای هویت رسمی و قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که همگام با دیگر ارکان نیروهای مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزهای کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

کنعانی تأکید کرد: اقدام مشمئز کننده دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیچ تأثیری در تولید قدرت مشروع و بازدارنده و افزایش سطح و دامنه اقتدار این نیروی پرافتخار برآمده از متن ملت ایران ندارد.

کنعانی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ متناسب و متقابل در قبال این اقدام مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

نظر شما