شناسهٔ خبر: 67276425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام کانادا

اقتصاد نیوز :وزارت خارجه ایران اقدام خصمانه کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیداً محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام سیاسی، غیرمتعارف و نابخردانه دولت کانادا در ترویستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی این تصمیم نسنجیده دولت کانادا را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت ها و عدم مداخله در امور داخلی دولتها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران دانست.

کنعانی افزود: این حرکت غیرمسئولانه و تحریک آمیز، در امتداد مسیر اشتباهی است که دولت کانادا طی بیش از یک دهه اخیر تحت تاثیر طیف جنگ طلبان و ناقضین واقعی حقوق بشر و بانیان اصلی تروریسم در پیش گرفته‌ است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت ایران و دارای هویت رسمی و قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که همگام با دیگر ارکان نیروهای مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزهای کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد. 

کنعانی تأکید کرد؛ اقدام مشمئز کننده دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیچ تأثیری در تولید قدرت مشروع و بازدارنده و افزایش سطح و دامنه اقتدار این نیروی پرافتخار برآمده از متن ملت ایران ندارد.

کنعانی اعلام کرد؛ جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ متناسب و متقابل در قبال این اقدام مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

 

نظر شما