شناسهٔ خبر: 67319910 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

مردم تعیین کننده انتخابات هستند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران بسیار تعیین کننده است و مردم می‌توانند با مشارکت فعال و آگاهانه در این رویداد سیاسی سرنوشت کشور را رقم زده و در تصمیم گیری‌های کلان نقش ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با اشاره به ویژگی‌های کاندید اصلح گفت: از شیوه‌های تبلیغاتی صحیح استفاده کند و از بداخلاقی‌های انتخاباتی پرهیز کند و به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت پایبند باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند.


وی استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشارهای دشمن را از شاخصه‌های رئیس جمهور اصلح دانست و افزود: از اشراف گیری اجتناب کند و متصل به مراکز ثروت و قدرت نباشد و با فساد مبارزه کند.


نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور آینده مانند سیدالشهدای خدمت خستگی‌ناپذیر و دارای همت جهادی باشد و نیازهای جامعه را بداند و از درد آنها احساس درد کند. 


عزیزی افزود در پاسخ به سؤال خبرنگار این رسانه مبنی بر اهمیت حضور حداکثری مردم گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده مشارکت سیاسی و تأثیرگذاری آن‌ها در سرنوشت کشور است. 


وی تأکید کرد: مردم برای انتخاب رئیس جمهور مورد نظر خود نیاز به آگاهی و تحلیل سیاسی دارند و آحاد مختلف مردم باید برنامه‌ها، سوابق و دیدگاه‌های نامزدها را بررسی کرده و با توجه به اولویت‌های خود، تصمیم‌گیری کنند. 


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با حضور در فرایند انتخابات، بر چگونگی برگزاری آن نظارت کرده و در صورت مشاهده تخلف یا تقلب، مراتب را به مراجع ذی‌صلاح گزارش کنند.


عزیزی تصریح کرد: در مجموع نقش مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران بسیار تعیین کننده است و مردم می‌توانند با مشارکت فعال و آگاهانه در این رویداد سیاسی سرنوشت کشور را رقم بزنند و در تصمیم گیری‌های کلان ایفای نقش کنند. 


نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات نه تنها به تقویت دموکراسی کمک می‌کند؛ بلکه به افزایش مشروعیت نظام سیاسی نیز منجر خواهد شد. 


عزیزی در ادامه افزود: با ارتقا سطح آگاهی و دانش سیاسی مردم از طریق برنامه‌های آموزشی و رسانه‌ای می‌تواند نقش مهمی در ترغیب آنها به مشارکت ایفا کرد زیرا مردم باید با نحوه برگزاری انتخابات، وظایف و اختیارات رئیس جمهور، برنامه‌های نامزدها و معیارهای انتخاب آگاه شوند. 


وی خاطرنشان کرد: باید در مردم انگیزه و اعتماد ایجاد کرد و احساس کنند که آرا آن‌ها واقعاً تأثیرگذار است و شفافیت و عدالت در فرایند انتخابات رعایت می‌شود.

 
این مقام مسئول از دیگر راهکارهای حضور حداکثری در انتخابات را شفافیت دانست و بیان کرد: شفاف سازی در تأمین و تخصیص بودجه انتخابات، نظارت مستقل و پاسخگویی مسئولان می‌تواند به ایجاد این اعتماد کمک کند. 


عزیزی از دیگر عوامل حضور حداکثری مشارکت سیاسی گروه‌های مختلف را عنوان کرد و گفت: فراهم کردن زمینه مشارکت فعال زنان، جوانان، اقوام و اقلیت‌های مذهبی در انتخابات می‌تواند منجر به افزایش مشارکت عمومی شود و این گروه‌ها باید احساس کنند که صدای آنها شنیده می‌شود.


عضو مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نهادهای مدنی و احزاب سیاسی می‌توانند در آموزش و تشویق مردم به مشارکت حداکثری کمک کنند و از طرفی تسهیل فعالیت این نهادها و ایجاد فضای باز برای رقابت آزادانه احزاب در انتخابات می‌تواند به افزایش مشارکت کمک کند. 


وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی در کشور است که نقش مردم در آن بسیار حائز اهمیت است که مردم به عنوان صاحبان اصلی حاکمیت، می‌توانند با مشارکت فعال در انتخابات، تأثیر شگرفی در انتخاب رئیس جمهور و در نتیجه جهت گیری‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور داشته باشند. 


ابراهیم عزیزی در پایان گفت: امید داریم مردم با حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری هشت تیرماه اقتدار ملی را مثل همیشه افزایش دهند و دشمنان را مأیوس و نقشه‌های شومشان را با شکست مواجه کنند.

 

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظر شما