شناسهٔ خبر: 67277544 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بدهکاران مالی بیشترین تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در استان کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: بدهکاران مالی با ۱۱۱ نفر بیشترین جرم در بین مددجویان جرائم غیر عمد را به خود اختصاص داده اند.

صاحب‌خبر -

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۶۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ۱۰  میلیارد و ۶۱۳میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود:مبلغ بدهی این تعداد موجودی جرائم  غیر عمد بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان بوده که حدود ۸۰ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۹۶ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۱۱ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۱۰۶نفر ورودی امسال هستند، ۱۰۹ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که بیشترین آمار مربوط به سه ماهه نخست امسال است  و  نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۷بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۲ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۶۲ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۶۰ درصد آن وصول شده است.

نظر شما