شناسهٔ خبر: 67319215 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام خبر داد

مهار آتش‌سوزی در منطقه جنگلی مانشت و قلارنگ ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده «مانشت» و «قلارنگ» مهار شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا محمدی اظهار کرد: این آتش‌سوزی در قسمتی از زمین‌های زیر پوشش مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست واقع در منطقه جنگلی مانشت و قلارنگ رخ داد.

وی افزود: حضور به موقع نیرو‌های محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد مقابله با آتش سوزی موجب مهار این آتش سوزی شد و اکنون نیرو‌ها در حال پایش منطقه برای جلوگیری از وقوع مجدد آن هستند.

محمدی با اشاره به اینکه احتمال دخالت عامل انسانی در این آتش سوزی زیاد است، یادآور شد: این منطقه جنگلی و بدور از مزارع کشاورزی است و ۲ هکتار از آن دچار آتش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام تاکید کرد: عرصه‌های ملی و طبیعی یک میراث و موهبت همگانی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و همه ما در برابر حفاظت و مواظبت از این انفال گرانبها، اما آسیب پذیر الهی مسوول هستیم.

وی از مردم خواست هنگام حضور در دامان طبیعت باتوجه به خشک بودن علفزار‌ها از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، حتما قبل از ترک محل، آتش را به طور کامل خاموش کنند چرا که هرگونه سهل انگاری و بی توجهی در این زمینه باعث بروز آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیر در عرصه‌های طبیعی می‌شود.

نظر شما