شناسهٔ خبر: 67144428 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزادی ۵ زندانی جرائم غیرعمد در سوگواره ملی تعزیه ده زیار

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: با مجموع مبلغ جمع‌آوری شده در سوگواره ملی تعزیه ده زیار و کمک این ستاد، ۵ زندانی جرائم غیر عمد آزاد می‌شوند.

صاحب‌خبر -


سیدحجت‌الله موسوی قوام در اختتامیه یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: امسال شاهد یک حرکت ارزشمند فرهنگی و یک کار خیر در حاشیه برگزاری یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار بودیم.

وی با بیان اینکه این کار خیر از یازده شب قبل و همزمان با آغاز این سوگواره کلید خورد و اکنون به سرانجام رسید، گفت: طی این مدت حدود ۲۱ میلیون تومان به همت حاضران و تعزیه‌خوانان در این سوگواره برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.
 
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان افزود: رئیس کل دادگستری استان کرمان وعده داده بودند که هر مبلغی که در این سوگواره جمع‌آوری شود دو برابر آن هم از سوی ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی در کار خیری خلوص نیت وجود داشته باشد روح مطهر سردار سلیمانی هم کمک می‌کند، بیان داشت: مجموع مبلغی جمع‌آوری شده در سوگواره و کمک ستاد دیه، ۶۳ میلیون تومان می‌شود که ما عدد ۶۳ را به نیت عمر مبارک شهید سلیمانی به فال نیک می‌گیریم.

موسوی قوام با اشاره به اینکه با این مبلغ ۶۳ میلیون تومانی که ۴۲ میلیون تومان آن تعهد ستاد دیه و ۲۱ میلیون تومان آن مبلغ جمع‌آوری شده در سوگواره است حداقل ۵ زندانی آزاد می‌شود، گفت: این زندانیان جرائم غیرعمد هفته آینده به مناسبت عید سعید قربان از زندان آزاد و به آغوش خانواده برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه در آستانه عید سعید قربان، عید غدیر خم و هفته قوه قضائیه قرار داریم و تلاش می‌کنیم در این مناسبت‌ها زمینه آزادی قریب ۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنیم، افزود: تا امروز پرونده ۳۰ نفر برای آزادی آماده شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه قریب ۲۲ سال از عمر ستاد دیه در استان کرمان می‌گذرد، تصریح کرد: طی این مدت با کمک خیران و تلاش‌های انجام شده، قریب ۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند و به آغوش خانواده بازگشته اند.

وی با بیان اینکه در حوزه جلسات صلح و سازش با مشارکت معتمدین و خیرین تاکنون بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان از شاکیان رضایت و تخفیف گرفتیم و از حق خود گذشت کردند، افزود: در جشن‌های گلریزان ماه رمضان امسال نیز تاکنون قریب ۴۰ میلیارد تومان کمک خیران را داشته ایم.

نظر شما