شناسهٔ خبر: 67276238 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشرق گزارش می‌دهد؛

شاهکار یگان شناسایی مقاومت در عمق سرزمین‌های اشغالی/ تمرین هدف‌گیری ساعر۶ و فلاخن داود توسط پهپاد حزب‌الله +فیلم و تصاویر

حالا صهیونیست ها به خوبی می دانند که دست کم تا عمق ۴۰ کیلومتری شمال سرزمین های اشغالی زیر ذره بین پهپادهای مقاومت و آتش تسلیحات نقطه زن آنها خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ نبرد در جبهه شمالی سرزمین های اشغالی بار دیگر برای رژیم صهیونیستی با غافلگیری بزرگی همراه شد؛ این بار جنس غافلگیری سخت و همراه با تلفات و خسارات نبود اما وحشتی عمیق در دل فرماندهان اسرائیلی در خصوص نبرد آینده افکنده است.

در سال ۲۰۱۲ هنگامی که حزب الله با پهپاد شناسایی "ایوب" دست به شناسایی در عمق سرزمین های اشغالی زد اسرائیل متوجه شد که توان رصد تحرکات نظامی رقیب دیگر در انحصار آنها نبوده و مقاومت نیز به چنین تجهیزاتی دست پیدا کرده است؛ در طی نبردهای ۸ ماه گذشته نیز بارها پهپادهای شناسایی و انتحاری حزب الله در عمق چند ده کیلومتری سرزمین های اشغالی پرواز کرده بودند.

اما این بار یک ویدئوی جنجالی از پرواز طولانی مدت پهپاد شناسایی "هدهد" حزب الله بر فراز بندر حیفا و حساس ترین تاسیسات نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی منتشر شده است که سوالات زیادی را پیرامون توانایی شناسایی دوربرد مقاومت و ناتوانی سامانه های راداری و پدافندی رژیم صهیونیستی در کشف و رهگیری پهپاد مذکور ایجاد کرده است.


ویدئوی کامل از پرواز پهپاد شناسایی حزب الله بر فراز سرزمین های اشغالی


نفوذ تا عمق ۴۰ کیلومتری و پرواز از فراز حساس ترین تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی آن هم به مدت چند ساعت چیزی بود که صهیونیست ها شاید در کابوس های خود نیز ندیده بودند.

بانک اهداف گسترده برای تسلیحات نقطه زن مقاومت

در فیلم منتشر شده توسط بخش رسانه ای حزب الله جزئیات و توضیحات جالبی در مورد تاسیسات شناسایی شده توسط پهپاد هدهد وجود دارد که با هم مرور می کنیم:

_ ویدئو با تصاویری از تاسیسات شرکت نظامی مشهور رافائل در شمال حیفا آغاز می‌شود؛ بخشی از سوله ها و تاسیسات ساخت سلاح متعلق به این شرکت در تصاویر دیده می‌شوند.

شاهکار یگان شناسایی مقاومت در عمق سرزمین‌های اشغالی/ تمرین هدف‌گیری ساعر۶ و فلاخن داود توسط پهپاد حزب‌الله +فیلم و تصاویر


_ با ادامه پرواز پهپاد شناسایی مقاومت، محل دپوی موشک‌ها، آتشبارهای پدافندی گنبد آهنین و فلاخن داود، رادارهای کشف و کنترل آتش این سامانه ها (که به شکل جالبی هیچ کدام قادر به دیدن پهپاد نبودند) و چندین موضع مهم دیگر در دو دقیقه نخست ویدئو قابل مشاهده است.

شاهکار یگان شناسایی مقاومت در عمق سرزمین‌های اشغالی/ تمرین هدف‌گیری ساعر۶ و فلاخن داود توسط پهپاد حزب‌الله +فیلم و تصاویر محل استقرار پرتابگر گنبد آهنین از دید پهپاد مقاومت

_ در ادامه از حوالی دقیقه ۰۲:۴۰ پهپاد به شهرک صهیونیست نشین "کریوت" در شرق حیفا با جمعیت ۲۶۰ هزار نفر می رسد؛ این منطقه دارای مجتمع های تجاری بزرگ،شهرک های متراکم مسکونی و محل سکونت نظامیان صهیونیستی است.

شاهکار یگان شناسایی مقاومت در عمق سرزمین‌های اشغالی/ تمرین هدف‌گیری ساعر۶ و فلاخن داود توسط پهپاد حزب‌الله +فیلم و تصاویر


_ از دقیقه ۰۴:۴۰ تصاویر پرواز پهپاد بر فراز اسکله بندر حیفا آغاز می شود؛ پهپاد مقاومت به سادگی و بدون دیده شدن توسط هیچ راداری، هم از بخش تجاری و محل بارگیری کانتینرها در بندر حیفا فیلمبردای می کند و هم وارد بخش نظامی شده و محل پهلوگیری ناوچه های کلاس ساعر نیروی دریایی اسرائیل شامل ساعر۴.۵ / ۵ و ۶ را به دقت رصد می کند.

شاهکار یگان شناسایی مقاومت در عمق سرزمین‌های اشغالی/ تمرین هدف‌گیری ساعر۶ و فلاخن داود توسط پهپاد حزب‌الله +فیلم و تصاویر ناوچه ساعر4.5 اسرائیل در بندر حیفا از دید پهپاد حزب الله

تمرین هدف‌گیری ساعر۶ و فلاخن داود توسط پهپاد حزب‌الله

تجربه چندیدن نبرد بزرگ در سالهای اخیر نظیر جنگ در سوریه، قره باغ و اوکراین اثبات کرده است که پهپادهای شناسایی امروزه حیاتی ترین ابزار برای شناسایی دقیق ادوات و مواضع نظامی دشمن در خط مقدم یا عمق پشت خطوط آنها بوده و بدون دسترسی به تصاویر پهپادها و مختصات دقیق آنها حملات دوربرد نقطه زن تقریبا بی معنی می شود.

اکنون حزب الله لبنان گوشه ای از توانایی خود برای نظارت دقیق بر عمق خاک سرزمین های اشغالی را به نمایش گذاشته است؛ حالا صهیونیست ها به خوبی می دانند که دست کم تا عمق ۴۰ کیلومتری شمال سرزمین های اشغالی زیر ذره بین پهپادهای مقاومت و آتش تسلیحات نقطه زن آنها خواهد بود.

شاهکار یگان شناسایی مقاومت در عمق سرزمین‌های اشغالی/ تمرین هدف‌گیری ساعر۶ و فلاخن داود توسط پهپاد حزب‌الله +فیلم و تصاویر آتشبارهای فلاخن داود و گنبد آهنین

حزب الله حالا ثابت کرده است که اگر ارتش اسرائیل دست به حماقت زده و قصد حمله سراسری به لبنان را داشته باشد بایستی انتظار دریافت ضربات سهمگین از موشک ها و پهپادهای هدایت دقیق مقاومت را داشته باشد؛ این اهداف می توانند ناوهای کلاس ساعر اسرائیل در دریای مدیترانه باشند یا آتشبارهای پدافندی گنبد آهنین، فلاخن داود، پیکان و ... که قرار است از شهرک های صهیونیستی در برابر حملات دفاع کنند اما شاید خود زودتر از شهرک ها هدف قرار گرفته و نابود شوند.

ناوچه ساعر6 در بندر حیفا

نظر شما