شناسهٔ خبر: 67275212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گزارش شهروند از رسوایی ادامه‌دار ایمیل‌های مستعار مقامات ارشد آمریکایی

افشای خرابکاری‌های جان کری و دیگر دموکرات‌ها

صاحب‌خبر -

[راضیه زرگری] در جریان تحقیقات جمهوریخواهان آمریکا در پرونده ایمیل‌های مشکوک در دولت دموکرات‌ها، نام «جان کری» از مقام‌های ارشد دولت جو بایدن و وزیر خارجه دولت اوباما به میان آمده است. براساس اخبار افشاگرانه‌ای که توسط دو سناتور جمهوریخواه آمریکا منتشر شد، جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا، از ایمیلی با نام مستعار استفاده کرده است؛ درست مانند جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهور و هیلاری کلینتون، معاون اسبق رئیس‌جمهور درحالی‌که در دولت اوباما کار می‌کرد. روزنامه نیویورک پست نوشت چاک گراسلی و ران جانسون سناتورهای جمهوریخواه روز دوشنبه نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ارسال کردند و اعلام کردند که یک افشاگر به دفاتر آنها آدرس ایمیل مخفی کری را با نام مستعار فاش کرده است.

وقتی جان کری، دستیار اروپا و اوراسیای وزارت خارجه را "رئیس" خطاب کرد
براساس این گزارش در جولای 2016 ایمیلی بین این آدرس و ایمیل ویکتوریا نولند، دستیار سابق امور اروپایی و اورآسیای وزارت خارجه، مکاتبه‌ای صورت گرفته که کری، نولاند را رئیس خطاب کرده است. سناتورهای جمهوریخواه نوشتند: «ما می‌خواهیم بدانیم که آیا کری، وزیر وقت، به درستی از تمام قوانین و مقررات سوابق فدرال در رابطه با ارتباطات ایمیل رسمی خود پیروی کرده است یا خیر.» روزنامه انگلیسی دیلی میل نیز در گزارشی پیرامون ایمیل‌های مخفی مقامات آمریکایی نوشت: «یکی دیگر از نزدیکان بایدن به‌دلیل استفاده از نام مستعار در ایمیل‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. افشاگران فاش کردند که جان کری، زمانی که به‌عنوان دیپلمات ارشد دولت اوباما فعال بود، از یک آدرس ای‌میل مخفی استفاده می‌کرد. پیش از این نیز در مورد استفاده خود جو بایدن، معاون اول دولت اوباما، از ایمیل غیردولتی و یا ای‌میل مستعار دولتی برای تجارت رسمی گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته بود.»

از 82هزار صفحه ایمیل با آدرس مستعار بایدن تا سوءاستفاده اطلاعاتی هیلاری کلینتون
 براساس گزارش نیویورک پست از این افشاگری، بایدن 81ساله، با استفاده از سه نام مستعار، بیش از 82هزار صفحه ایمیل‌های خصوصی رد و بدل کرده است که تنها تعداد انگشت شماری از آنها از آرشیو ملی منتشر شده است. در افشاگری گراسلی و جانسون نام هیلاری کلینتون، نیز در موضوعاتی مانند استفاده نادرست از اطلاعات طبقه بندی شده مطرح شده است. هیلاری کلینتون نیز زمانی که به‌عنوان وزیر امور خارجه اوباما کار می‌کرد، به‌دلیل ذخیره فایل‌های فوق محرمانه در یک وب سرور شخصی درگیر رسوایی شده بود.

درز اسناد مداخله جان کری در عملیات اف بی‌آی و دستگیری تروریست ها
فاکس نیوز نیز در پوشش این افشاگری نوشت: «دو سناتور جمهوریخواه اعلام کردند سوابق ارائه شده به دفاتر آنها نشان می‌دهد که وزارت امور خارجه دولت‌های اوباما و بایدن، تحت رهبری جان کری، به‌طور فعال و مداوم در عملیات اف بی‌آی مربوط به دستگیری قانونی تروریست‌های شناخته شده و سایر جنایتکاران مداخله کرده است. کری از آدرس ایمیل «SESTravel۱@state.gov» استفاده می‌کرده است، تحویل دهد و دو سناتور خواسته اند تا تاریخ اول جولای (۱۱ تیر) به این موضوع پاسخ داده شود.»

نظر شما