شناسهٔ خبر: 67263240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افشای پرونده «جان کری» در رسوایی ایمیل‌های مخفی

روزنامه دیلی‌میل اعلام کرد: در بحبوحه تحقیقات جمهوری‌خواهان آمریکا در پرونده ایمیل‌های استفاده شده در دولت دموکرات‌ها، نام جان‌کری مطرح شده است.

صاحب‌خبر -

​یکی دیگر از مقامات ارشد دولت بایدن به دلیل استفاده از نام مستعار در ایمیل‌ها در حالی که جمهوری خواهان تحقیقات را در این زمینه آغاز کرده‌اند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

افشاگران اعلام کردند که وزیر امور خارجه سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما، از یک آدرس ایمیل مخفی استفاده می‌کرد.

اتهامات مورد اشاره به این معنی است که جان کری زمانی که به عنوان وزیر خارجه دولت اوباما خدمت می‌کرده، از دیگر مقامات ارشد دموکرات بود که از نام مستعار مخفی استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، بایدن در دوره‌ای که معاون اوباما بود، ۸۲ هزار صفحه ایمیل خصوصی را از طریق سه حساب با نام‌های جعلی ارسال یا دریافت کرده است.

دیلی میل یادآوری می‌کند: هیلاری کلینتون نیز زمانی که به عنوان وزیر امور خارجه در دوران ریاست جمهوری اوباما خدمت می‌کرد، به دلیل ذخیره فایل‌های فوق محرمانه در یک وب سرور شخصی پیشتر درگیر رسوایی شده بود.

افشاگران ایمیل مخفی جان کری سناتور‌های جمهوری‌خواه «چاک گراسلی» از ایالت آیووا و «ران جانسون» از ویسکانسین هستند که اکنون از آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا می‌خواهند در مورد اتهامات اقدام کند.

این سیاستمداران جمهوری خواه با ارسال نامه‌ای به بلینکن با بیان اینکه «ما متوجه شدیم که جان کری، وزیر امور خارجه وقت آمریکا از آدرس ایمیل «SESTravel۱@state.gov» استفاده کرده است، اعلام کردند: ما می‌خواهیم بدانیم که آیا کری به درستی از تمام قوانین و مقررات فدرال در رابطه با ارتباطات ایمیل رسمی خود پیروی کرده است.

رسوایی ایمیل‌های مخفی در آمریکا

دو نماینده آیووا و ویسکانسین در ادامه یادآور شدند: از سال ۲۰۱۵ که کلینتون به عنوان وزیر امورخارجه وقت آمریکا از سرور غیردولتی برای امور دولتی استفاده کرد و منجر به سوء استفاده از اطلاعات بسیار محرمانه شد، نگرانی‌هایی در مورد تبعیت وزارت امورخارجه از قوانین فدرال مطرح گردیده است.

این دو جمهوری خواه اعلام کردند: سوابق ارائه شده به دفاتر ما نشان می‌دهد که وزارت امور خارجه دولت‌های اوباما و بایدن، تحت رهبری جان کری، به طور فعال و مداوم در عملیات اف بی آی مربوط به دستگیری قانونی تروریست‌های شناخته شده و سایر جنایتکاران مداخله کرده است.

در نامه‌ای که گراسلی و جانسون برای بلینکن ارسال کردند، از وزیر امور خارجه آمریکا خواسته شده است که اسنادی را که گفته می‌شود کری از «SESTravel ۱@state.gov» استفاده می‌کرده است، تحویل دهد و تا تاریخ اول ژوئیه (۱۱ تیر) به این موضوع پاسخ داده شود.

 

نظر شما