شناسهٔ خبر: 67274891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی :

هنرستان‌های جوار صنعت ظرفیتی برای پر‌ورش دانش‌آموزان است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: هنرستان‌های جوار صنعت ظرفیتی برای پر‌ورش دانش‌آموزان در رشته‌های فنی است چرا که بخشی از بیکاری متوجه افرادی است که از لحاظ فنی آموزش ندیده‌اند.

صاحب‌خبر -

هنرستان‌های جوار صنعت ظرفیتی برای پر‌ورش دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، تراب محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول چند دهه گذشته فقط به رشته‌های نظری اهمیت داده شده است گفت: طرح هنرستان‌های جوار صنعت که توسط دولت ارائه و تصویب شد ارزشمند است و باید اجرایی شود.

وی به ظرفیت حوزه مس در استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی در میزان ذخایر مس قطب به شمار رفته و بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخیره در آن وجود دارد و با توجه به این ظرفیت‌ها شهرک صنعتی مس ایران در ورزقان تاسیس خواهد شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت:در حوزه کشاورزی نیز که یکی از ظرفیت‌ها و نیاز‌های اصلی استان است می‌توان هنرستان‌های جوار صنعت را برای ورود دانش‌آموزان به این بخش تاسیس کرد.

فاتح فرماندار تبریز هم به اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: اوقات فراغت دانش آموزان دارای بعد آموزش ،مهارت و غنی‌سازی اوقات فراغت است که تمامی دستگاه‌ها باید در راستای غنی‌سازی و پر محتواسازی آن همکاری و تعامل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه رغبت به تحصیل در هنرستان‌ها طی سال‌های گذشته افزایش یافته است گفت: بیش از ۵۳ هزار دانش آموز استان مشغول تحصیل در سه مقطع تحصیلی دوره دوم متوسطه هستند و هدف گذاری‌ها در راستای افزایش جذب دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها در راستای مهارت‌افزایی است.

سعادتی از وجود ۳۵ رشته فنی و ۶۵ رشته کار دانش در حوزه‌های صنعتی، خدماتی، هنری و کشاورزی خبر داد و افزود: توسعه سهم هنرستان‌های دولتی، غیر دولتی و وابسته و نقش آن در تربیت نیروی انسانی متخصص و تامین نیروی کار و افزایش استقبال خانواده‌ها از هنرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه توسعه هنرستان‌های جوار صنعت در اسناد بالادستی و الزامات قانونی بیان کرد: توسعه هنرستان‌ها در سند چشم انداز، سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه، راهکار‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته و مصوب هیات وزیران بوده و در این راستا وظایفی با هدف مهارت آموزی دانش‌آموزان برای سایر ادارات و ارگان‌ها تعریف شده است.

نظر شما