شناسهٔ خبر: 67277268 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ایجاد هنرستان ها در جوار صنعت ظرفیت بزرگی برای کمک به اشتغالزایی است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول چند دهه گذشته در سطح تحصیلات متوسطه فقط به رشته های نظری اهمیت داده شده است، گفت: هنرستان های در جوار صنعت ظرفیتی برای پر‌ورش دانش آموزان در رشته های فنی می باشد، زیرا که بخشی از بیکاران متوجه افرادی است که از لحاظ فنی آموزش ندیده اند. سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول چند دهه گذشته در سطح تحصیلات متوسطه فقط به رشته های نظری اهمیت داده شده است، گفت: هنرستان های در جوار صنعت ظرفیتی برای پر‌ورش دانش آموزان در رشته های فنی می باشد، زیرا که بخشی از بیکاران متوجه افرادی است که از لحاظ فنی آموزش ندیده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، تراب محمدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: طرح هنرستان های در جوار صنعت که توسط دولت ارائه و تصویب شده، ارزشمند است و باید اجرایی شود.

محمدی به ظرفیت حوزه مس در استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی در مقدار ذخایر مس قطب ملی و جهانی به شمار می رود به گونه ای که بیش از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخیره در مجتمع مس سونگون وجود دارد.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت ها، شهرک صنعتی مس ایران در ورزقان تاسیس خواهد شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: کارهای مطالعاتی و کارشناسی تاسیس هنرستان مس انجام و با شرکت مس هماهنگی های لازم انجام گیرد تا دانش آموزان نیز رغبت لازم برای ورود به این حوزه را داشته باشند.

محمدی گفت: در حوزه کشاورزی نیز که یکی از ظرفیت ها و نیازهای اصلی استان است، می توان هنرستان های در جوار صنعت برای ورود دانش آموزان به این بخش را تاسیس کرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید نگاه ویژه ای به آموزش داشت، ادامه داد: تمامی داشته های ما از آموزش و پرورش حاصل می شود و اگر بتوانیم دانش آموزان را از بعد آموزشی و تربیتی به شکل صحیح آموزش دهیم، مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به اوقات فراغت دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: اوقات فراغت دانش آموزان دارای بعد آموزش مهارت و غنی سازی اوقات فراغت است که تمامی دستگاه ها باید در راستای غنی سازی و پر محتوی سازی آن همکاری و تعامل کنند.

محمدی ادامه داد: فرمانداران، شورای آموزش و پرورش را به طور مرتب تشکیل دهند و در اجرای اوقات فراغت دانش آموزان در شهرستان ها تلاش نمایند.

انتهای پیام

نظر شما