شناسهٔ خبر: 64143987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعتبار ۳۵ میلیاردی برای تجهیز هنرستانهای آذربایجان شرقی

خبرگزاری صدا و سیما

معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد: ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در استان تخصیص یافته است.

صاحب‌خبر -

اعتبار ۳۵ میلیاردی برای تجهیز هنرستانهای آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عاشور اکرمی در بازدید از هنرستان فنی شهید شکاری مراغه گفت: امسال با این اعتبار این هنرستان و پنج هنرستان دیگر به ماشین‌های فرز سی. ان. سی مجهز خواهند شد.

وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و مهارتی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان است و امسال جذب دانش آموزان در هنرستانها ۳ درصد افزایش یافته است.

معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از بومی سازی رشته‌های هنرستان‌های فنی با توجه به نیاز مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: رشته‌های فنی در هنرستانها با توجه به رشد صنعتی، نیاز شهرستان‌ها و تولیدات آنها در حال به روز رسانی و تغییر است و هم اکنون در هنرستانهای فنی استان بیش از ۵۲ هزار دانش آموزش در رشته‌های مختلف فنی، صنعتی و مهارتی در حال آموزش هستند.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این بازدید گفت: هنرستان فنی با تامین بیش از یک میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به زودی به دستگاه فرز سی. ان. سی مجهز خواهد شد.

اکبریان افزود: همزمان با این بازدید، مرکز سرویس خودرو در هنرستان فنی شهید شکاری فعال شده است و به شهروندان خدمات ارائه خواهد کرد.

 

نظر شما