شناسهٔ خبر: 67273314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کارخانه نوآوری شهرداری کرمان راه‌اندازی می‌شود

کارخانه نوآوری شهرداری کرمان براساس آیین‌نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر کرمان که امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ با حضور اعضا و معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان برگزار شد، موضوع راه‌اندازی کارخانه نوآوری شهرداری کرمان مطرح و پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد؛ محمدصادق تقوی رئیس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای شهر، با بیان اینکه کارخانه نوآوری در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شهرداری کرمان تعریف شده است، اظهار کرد: کارخانه نوآوری می‌تواند فضای اشتراکی خوبی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در استان و شهر کرمان باشد.

محمد امینی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی شورا هم گفت: ویژگی کارخانه نوآوری، بسترسازی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف است تا شهرداری و شهر کرمان از فعالیت‌های کارخانه بهره‌مند شوند؛ ضمن آنکه اولویت با موضوعات مرتبط با شهرداری است.

وحید خطیبی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز با تشکر از حمایت صورت گرفته از جامعه نخبگانی شهر کرمان، برگزاری فعالیت‌های متنوع در حوزه خلاقیت و نوآوری توسط شهرداری به عنوان نهاد مبلغ شرکت‌های دانش‌بنیان را دستاورد مدیریت شهری در این دوره بیان کرد و افزود: تمام ارکان کارخانه نوآوری در جهت کمک به کسانی است که صاحب ایده هستند و پشتوانه‌ای برای عملی کردن ایده خود ندارد.

وی ادامه داد: خدمات‌دهندگان فضاهای کار اشتراکی، کافه کارآفرینی، آزمایشگاه، کارگاه، دفاتر صنایع و شرکت‌های بزرگ، دفاتر صندوق‌های خطرپذیر و ارائه‌دهنده خدمات در موضوعات مشاوره کسب‌وکار، خدمات حقوقی، دفتری، مالی، مالکیت فکری، تجاری‌سازی و بازاریابی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان از استقرار کارخانه نوآوری در ساختمان لوتوس واقع در خیابان صادقیه خبر داد و گفت: بخش کوچکی از ساختمان در اختیار کارخانه نوآوری قرار می‌گیرد و مرکز پژوهش‌های شهرداری و مرکز خلاقیت شهرداری هم که ارتباط نزدیک با حوزه دانش‌بنیان و نخبگانی دارند، آنجا مستقر می‌شوند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه راه‌اندازی کارخانه نوآوری به عنوان مصوبه کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای شهر با ۹ رأی موافق، یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب رسید و مقرر شد طی آن شهرداری کرمان به‌عنوان نهاد مؤسس و شرکت دانش‌بنیان آواپرداز کیهان کریمان به‌عنوان بهره‌بردار تعیین و شهرداری کرمان اقدامات لازم جهت راه‌اندازی آن را انجام داده و جزئیات کامل مجوز و ایجاد کارخانه در خیابان صادقیه و زمان‌بندی را طی دو هفته آینده به شورای شهر ارائه کند.

نظر شما