شناسهٔ خبر: 67272591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بی‌فرهنگی در میزگرد فرهنگی/ مشاور پزشکیان میکروفون را پرت کرد + فیلم

علی قورچیان

بین مشاور پزشکیان و کارشناس برنامه میزگرد فرهنگی درگیری لفظی اتفاق افتاد و میکروفون‌های دو نفر قطع شد و در انتها، مشاور پزشکیان بعد از ترک جایگاه، میکروفون خود را پرت کرد و خارج شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عصر امروز میزدگرد فرهنگی مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، در اواخر این میزگرد و بعد از طرح سوالی از سوی کارشناس برنامه درگیری بین محمد فاضلی یکی از مشاوران پزشکیان با کارشناس برنامه اتفاق افتاد و در نهایت میکروفن‌های هر ۲ نفر قطع شد و فاضلی نیز قهر و برنامه را ترک کرد.

مشروح اتفاق رخ داده در این میزگرد به شرح زیر است:

در جریان این میزگرد فرهنگی شهاب اسفندیاری که به عنوان کارشناس صدا و سیما حضور پیدا کرده بود، در طرح پرسشی از مسعود پزشکیان، تاکید کرد که در خصوص اخراج اساتید شما به گونه‌ای صحبت کردید که انگار در اخراج اساتیدی که تخلف کرده هم قصد دارید مماشات کنید. آقای دکتر فاضلی که در کنار شما نشستند عضو هیات علمی پیمانی دانشگاه شهید بهشتی هستند. طبق مقررات عضو هیات علمی پیمانی نه می‌تواند مامور شود و نه می‌تواند سمت خارج از دانشگاه بگیرد. ایشان در ریاست جمهوری و وزارت نیرو سمت داشتند. طبق گفته رئیس دانشگاه ۲ سال حتی مراجعه و حضور در دانشگاه هم نداشتند. خلاف مقررات عمل کردند. هشت سال دوره پیمانی ایشان طول کشیده و اخراج شدند. چه غوغایی در دانشگاه‌ها و رسانه‌ها راه انداختند. ما ۹۰ هزار عضو هیات علمی داریم که دارند کار می‌کنند و وظایف خود را انجام می‌دهند. به خاطر ۵ نفر حیثیت آموزش عالی را خدشه دار کردند. این‌ها بازی‌های سیاسی است. مقهور بازی‌های سیاسی نشوید.

در ادامه این میزگرد، پس از اینکه مسعود پزشکیان به این پرسش پاسخ داد و زمانی که نوبت به صحبت کردن محمد فاضلی رسید، خطاب به اسفندیاری بیان کرد که آقای اسفندیاری، رئیس دانشگاه دروغ می‌گوید و شما هم دروغ می‌گویید؟

در ادامه اسفندیاری این پرسش را مطرح کرد که آیا شما پیمانی نبودید؟ و در پاسخ به این پرسش فاضلی بیان کرد که من پیمانی بودم اما مجوز گرفتم.

در ادامه، شهاب اسفندیاری با خشم اعلام کرد که به بنده تهمت دروغگویی زده شده است. حق ندارند به من تهمت دروغگویی بزنند.

در همین حین مسعود پزشکیان سعی در آرام کردن اوضاع داشت و خطاب به اسفندیاری می‌گفت اجازه بدهید تا صحبت خود را انجام دهد.

فاضلی نیز فریاد می‌زد و می‌گفت که شما نمی‌دانید. من پیمانی بودم و با مجوز هیات علمی امنا دانشگاه سمت گرفتم. به وزارت علوم بفرمایید که فاضلی در ۱۴۰۰/۷/۷ شکایت کرده اما سه سال است که جرئت نمی‌کنند که رسیدگی کنند.

در همین حین، مجری برنامه اعلام کرد که ما در میزگرد فرهنگی هستیم، فلذا بلندگوی هر دو طرف قطع می‌شود. به واسطه اینکه در امتداد میزگرد فرهنگی انتظار رفتار فرهنگی می‌رود و این رفتار متناسب با شئونات رسانه ارجمند ملی نیست.

در همین حین مسعود پزشکیان تاکید کرد که همین رفتار نشان می‌دهد که ما هنوز در فرهنگ مشکل داریم.

در همین حین محمد فاضلی از جای خود برخاست و با صدای بلند اعلام کرد در رسانه‌ای که ایشان به عنوان کارشناس با من مسئله شخصی دارد نمی‌مانم. سپس وی صحنه را ترک کرد و «هاش اِف» (میکروفون) خود را به سمت جایگاه مسعود پزشکیان پرت کرد.

مجری برنامه نیز اعلام کرد بسیار متاسفم که کارشناس آقای مسعود پزشکیان رفتار ناشکیبانه‌ای را از خود نشان دادند و جای تاسف دارد. ما موظف هستیم در برابر عصبی و هیجان‌زده شدن مهمانان خود شکیبا باشیم. از شما بینندگان عذرخواهی می‌کنم.

مسعود پزشکیان در پایان بیان کرد: ما وقتی که خودمان هیات علمی بوده و  معتقد هستیم که فرهنگی هستیم، مسائل شخصی را در این برنامه مطرح می‌کنیم که نباید مطرح کنیم بعد انتظار داریم در جامعه فرهنگ اصلاح شود. من نمی‌گویم کار چه کسی درست است یا غلط من می‌گویم اگر باهم اختلاف داریم که نباید پشت بلندگو اختلاف‌های خود را بگوییم. باید حرف خود را بزنیم.

انتهای پیام

نظر شما