شناسهٔ خبر: 67272662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جنجال در میزگرد انتخاباتی پزشکیان/ توهین فاضلی و ترک برنامه

محمد فاضلی از مشاورین آقای پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در پی جدل با یکی از کارشناسان میزگرد انتخاباتی که بصورت زنده از شبکه ۲ سیما پخش می‌شد، با پرت کردن میکروفنش به سمت میهمانان، برنامه را ترک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در جریان میزگرد فرهنگی آقای مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شبکه 2 سیما که امشب برگزار شد، آقای شهاب اسفندیاری یکی از کارشناسان برنامه از آقای پزشکیان سوال کرد:

"آقای پزشکیان شما درباره اخراج اساتید طوری صحبت کردید که انگار اگر استادی تخلف کرد هم می‌خواهید با او مماشات کنید. آقای دکتر فاضلی که کنار شما نشستند، عضو هیئت علمی پیمانی دانشگاه شهید بهشتی بودند. طبق مقررات، عضو هیئت علمی پیمانی، نه می‌تواند جایی مامور باشد و نه می‌تواند خارج از دانشگاه سمت بگیرد.

ایشان در ریاست‌جمهوری و وزارت نیرو سمت داشتند و طبق اظهارات رئیس دانشگاه شهید بهشتی و مدیر گروه مرتبط‌شان، آقای فاضلی دو سال مراجعه یا حضور در دانشگاه نداشتند و خلاف مقررات عمل کردند و از آنجا که دوره پیمانی ایشان 8 سال طول کشیده، در نتیجه اخراج شدند. چه علم‌شنگه‌ای در دانشگاه‌ها و رسانه‌ای به راه انداختند در حالی که ما 90 هزار عضو هیئت علمی داریم که در حال انجام وظایف‌شان هستند اما به خاطر 5 نفر حیثیت آموزش عالی ما را خدشه‌دار کردند.

آقای پزشکیان اینها بازی‌های سیاسی است و درخواست ما این است که مقهور بازی‌‌های سیاسی نشوید."

 

در پی این سوال، محمد فاضلی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و نیز شهاب اسفندیاری کارشناس میزگرد را دروغگو خطاب کرد.

با این توهین، آقای اسفندیاری از آقای فاضلی سوال کرد که آیا شما پیمانی نبودید؟ و وقتی فاضلی این موضوع (پیمانی بودن را تایید کرد) آقای اسفندرای پرسید چطور در دانشگاه سمت گرفتید؟

در پی این از سوال و جواب و بالا گرفتن بحث‌ها که خارج از روال برنامه میزگردهای انتخاباتی بود، دست اندرکاران برنامه مجبور به قطع میکروفن آقایان فاضلی و اسفندیاری شدند و پس از آن، آقای فاضلی با رفتاری خلاف شان یک استاد دانشگاه، اقدام به ترک برنامه زنده و پرت کردن میکروفن خود به سمت مهمانان کرد.

.

مسعود پزشکیان را در این میزگرد، آقایان محمد بهشتی و محمد فاضلی به عنوان مشاور همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/

نظر شما