شناسهٔ خبر: 67272532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آبرسانی به ۶۲ روستای محروم در ۶۲ روز به نام شهدای خدمت

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا به ۶۲ روستای محروم استان در ۶۲ روز به نام شهدای خدمت آبرسانی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سرهنگ پاسدار سیدمهدی حسینی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی اجرای طرح آبرسانی شهدای خدمت گفت: آبرسانی به 62 روستای محروم استان که با مشارکت اهالی خود روستاها انجام می‌ شود.

وی با بیان این‌که هدف اجرای این طرح آبرسانی، تامین آب شرب پایدار برای روستاییان و مهاجرت معکوس مردم است، گفت: تا امروز بیش از 150 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است و با اجرای طرح آبرسانی به 62 روستای استان در 62 روز، مشکل تامین آب تعداد چهار هزار و 693 خانوار استان رفع می‌شود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا با اشاره به مجموعه اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه از سال 1395 به دستور رهبر معظم انقلاب و با هدف محرومیت زدایی، به الگو رساندن روستاها و توجه به زیرساخت‌های حیاتی در یک هزار نقطه کشور راه اندازی شد.

حسینی با بیان این‌که روحانی روستا به عنوان امام مستقر در روستا، فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی را در متن روستا پیاده سازی می‌کند و نقش قابل توجهی را برای ارتقای تعالی روستا و اهالی آن دارد، گفت: این قرارگاه به طور همزمان در پنج عرصه اشتغال، سلامت، عمرانی، فرهنگی و تعلیم و تربیت ماموریت دارد.

وی با اشاره به نیاز به کمک سازمانها و ادارات در راستای تحقق ماموریت‌ها گفت: تمامی فعالیت‌های قرارگاه در قالب سند ابلاغی بالادستی و جامع است تا به صورت نظام مند بتوانیم اهداف و سیاست پیشرفت را در متن روستا جاری سازیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا وجه تمایز قرارگاه با بسیج سازندگی را مربوط به امام روستا و هدف الگوسازی روستاها توسط قرارگاه دانست و خاطرنشان کرد:  فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا یک گام فراتر از محرومیت زدایی است و سپاه به عنوان بازوی توانمند محرومیت زدایی از سال‌های دور، اقدامات مهمی انجام داده است و بخش‌های مختلفی چون بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در داخل این نهاد ارزشمند مشغول هستند.

حسینی با اشاره به کیفیت و سرعت بالا و پایین بودن هزینه‌های اجرایی پروژه‌ها و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها گفت: این قرارگاه به صورت نقطه به نقطه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی به حضور قرارگاه در دهستان‌های 6 شهرستان کلیبر، اهر، ورزقان، هوراند، چاراویماق و میانه و تحت پوشش قرار دادن 207 روستا با 30 هزار نفر جمعیت، هفت هزار و 790 خانوار و چهار هزار و 125 نفر دانش آموز اشاره کرد و گفت: در سال‌های 1401 و 1402 تعداد سه هزار و 345 عنوان برنامه توسط قرارگاه اجرایی شده که 296 عنوان آن در بخش عمرانی شامل تامین آب شرب، راه روستایی، تعمیر مساجد و ... است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا افزود: هم‌چنین تعداد سه هزار و 49 عنوان برنامه غیر عمرانی با اعتبار 980 میلیارد ریال نیز با مشارکت ادارات در سطح روستاهای تحت پوشش اجرایی شده است.

حسینی از رتبه دوم کشوری این قرارگاه در عملکرد و اجرای برنامه‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته با همراهی اداره کل نوسازی مدارس تعداد 156 کامیون از تجهیزات آموزشی با 500 میلیارد ریال اعتبار به مناطق محروم فرستاده شد و امسال رنگ آمیزی 48 مدرسه با کمک خیران و اداره کل نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

وی محروم ترین روستاهای استان را واقع در شهرستان چاراویماق دانست وگفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروز دیگر روستای محرومی که نتواند به زیرساخت‌های اولیه زندگی دست یابد نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما