شناسهٔ خبر: 67268217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا صورت می گیرد؛

آبرسانی به ۶۲ روستا طی ۶۲ روز به نام شهدای خدمت در آذربایجان شرقی

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا از اجرای طرح آبرسانی به ۶۲ روستا طی ۶۲ روز به نام شهدای خدمت در آذربایجان شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، سرهنگ پاسدار سید مهدی حسینی در جمع خبرنگاران افزود: آغاز این طرح از ابتدای خرداد ماه کلید خورده است و با 80 درصد پیشرفت فیزیکی ان شالله تا پایان تیرماه به بهره برداری کامل می رسد.

وی ادامه داد: این طرح در شش دهستان محروم آذربایجان شرقی با تامین 18 مخزن پلی اتیلن و به طول 62 هزار 300 متر لوله گذاری و با مشارکت خود مردم و خیران حوزه آب اجرا می شود که بیشترین زوستاها در این طرح متعلق به دهستان کاغذکنان در شهرستان میانه است.

حسینی اعتبار لازم برای این طرح را بالای 15 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: قطعا تا اتمام طرح و رسیدن به بهره برداری هزینه هایی دیگری نیز خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طی اجرای آبرسانی به 62 روستا 4هزار و 692 خانوار روستایی از آب شرب پایدار بهره م خواهند شد.

حسینی گفت: 21 روستای میانه با 28هزار و 500 متر لوله گذاری و تامین 7 مخزن ذخیره و با پیشرفت فیزیکی 75درصد، 13 روستای هوراند با 8 هزار و 900 متر لوله گذاری و با پیشرفت فیزیکی 50درصد، 5 روستای چاراویماق با 3 هزار 200 متر لوله گذاری، 3 مخزن آب ذخیره و پیشرفت فیزیکی 60درصد، 10 روستای اهر با 9 هزار 200 متر لوله گذاری و یک مخزن با پیشرفت 50 درصد، 2 روستای ورزقان با 3 هزار و 500 متر لوله گذاری و 2 مخزن و با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و 10 روستای کلیبر با 8هزار و 500 متر لوله گذاری و 3 مخزن آب و پیشرفت فیزیکی 50 درصد طی این طرح آبرسانی از آب شرب برخوردار خواهند شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا در ادامه به عرصه های فعالیت این قرارگاه اشاره و اظهار کرد: قرارگاه در 5 عرصه عمران و زیرساخت، فرهنگی، اشتغال، تعلیم و تربیت و اداری فعالیت دارد که راه و آب روستایی از اهم اولویت ها در موضوع عمرانی و زیرساختی است.

حسینی ادامه داد: عرصه فرهنگی نیز از اصلی ترین حرکت ها در کنار عرصه عمرانی است که عرصه های دیگر اشتغال و تعلیم و تربیت نیز منوط به آن است و در این راستا امامان روستا به عنوان محور فعالیت در روستاها در راستای محرومیت زدایی و الگو رساندن روستاها تلاش دارند.

وی برنامه های روشنگری، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر، جشن روزه اولی، کمک های مومنانه، رسیدگی به مشکلات، ارد.های زیارتی و ... از اهم فعالیت های فرهنگی در روستاها برشمرد.

حسینی تجهیز مدارس و بهسازی و زیباسازی آن ها از دیگر فعالیت های قرارگاه در موضوع تعلیم و تربیت عنوان و بیان کرد: توجه به تحصیل دانش آموزان و تربیت آن ها در تراز نیروی انقلاب از اهمیت فوق العاده ای برای قرارگاه دارد و در این راستا امام روستا نیز فعالیت دارد.

وی موضوع اشتغال و کمک به اشغال های خانگی در روستا و ارائه تسهیلات و برپایی نمایشگاه های اشتغال را از دیگر فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستاها نام برد.

نظر شما