شناسهٔ خبر: 67292547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه:

۵۰۰۰ ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه نظارت می‌کنند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه گفت: ۵۰۰۰ ناظر در استان کرمانشاه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات نظارت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید امروز _ جمعه اول خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شهادت رئیس‌جمهور، مقدمات این دوره انتخابات باید در زمان کوتاهی فراهم می‌شد و از همان روزهای اول اعلام شهادت ایشان مقدمات برگزاری این انتخابات فراهم شد.

وی با اشاره به تشکیل هیئت‌های نظارت استانی، شهرستانی و بخشی، افزود: چینش عوامل نظارتی در سطح شعب استان انجام شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۶۴۵ شعبه در این دوره انتخابات بیان کرد: در هر شعبه تعداد ناظران متفاوت است و در شعبی که در دوره‌های گذشته مراجعان بیشتری داشتند، ناظران بیشتری خواهند بود و در شعبی که تعداد مراجعه‌کنندگان در دوره‌های گذشته کمتر بود، به تناسب تعداد ناظران را کاهش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰۰ ناظر در استان کرمانشاه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات نظارت می‌کنند، ادامه داد: در مجموع به‌طور میانگین در شعب روستایی و سیار ۲.۵ ناظر و در شعب ثابت شهری ۳.۵ ناظر فعالیت دارند، یعنی در برخی شعب چهار ناظر امکان دارد فعال باشند و در برخی شعب دیگر دو یا سه ناظر و آموزش‌های حضوری به این افراد داده شده است.

حجت‌الاسلام مفید درباره وظایف ناظران گفت: ناظران بر اساس قانون وظیفه برخورد با تخلفات و جرایم را ندارند و فقط باید تخلفات و جرایم احتمالی را مستندسازی کنند و گزارش دهند.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا جرم، ناظر باید نماینده فرماندار را که مسئول شعبه قلمداد می‌شود، در جریان قرار دهد و جرایم و تخلفات خارج از ستاد را هم باید به عوامل انتظامی گزارش دهد و در این میان، ناظران خودشان وظیفه برخورد ندارند.

نظر شما