شناسهٔ خبر: 67292542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بندر گناوه با اجرای طرح توسعه جامع متحول می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بندر گناوه با اجرا طرح توسعه جامع به عنوان یکی از طرح‌های شاخص سازمان بنادر و دریانوردی متحول می‌شود.

صاحب‌خبر -

بندر گناوه با اجرای طرح توسعه جامع متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد شکیبی نسب اظهار داشت: بندر گناوه همچنین بزرگ‌ترین بندر تجاری سنتی در کشور است به نحوی که از مجموع هزار و ۸۵۰ فروند موتورلنج سنتی استان ۵۰۰ فروند آن متعلق به بندر گناوه است.

وی بیان کرد: با هدف رونق کسب و کار و همچنین افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه زیرساخت‌های بندری در گناوه همواره در اولویت‌های راهبردی این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: در همین راستا طرح توسعه جامع به عنوان یکی از شاخص‌ترین طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی در بندر گناوه عملیاتی شده و اکنون نزدیک به ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: این طرح با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است که اتمام آن بندر گناوه و فعالیت‌های مرتبط با حوزه دریا و دریانوردی را متحول می‌کند.

شکیبی نسب ادامه داد: از مزیت‌های مهم طرح توسعه جامع بندر گناوه می‌توان امکان تردد شناور‌های ۲۵۰۰ تنی در فاز اول و پنج هزار تنی در فاز دوم، افزایش سطح ایمنی و تسهیل در تردد شناور‌ها و کاهش سوانح دریایی اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به آمار قابل توجه موتورلنج‌های سنتی در بندر گناوه، اجرای طرح توسعه جامع به رونق بیشتر فعالیت‌های مرتبط با این شناور‌ها نیز رونق می‌بخشد.

نظر شما