شناسهٔ خبر: 66989465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح ۵ طرح طرح اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

در ارتباط زنده تصویری با حضور وزیر راه و شهرسازی پنج طرح اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با ۱۰ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح ۵ طرح طرح اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سه سال گذشته طرح‌هایی ارزمشند در بنادر استان افتتاح و یا اجرایی شده که این مهم گامی بلند برای رونق اقتصادی و توسعه دریامحور در بنادر استان بوشهر است.

محمد شکیبی نسب افزود: یکی از طرح‌های راهبردی استان بوشهر جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۹.۵ کیلومتر و با هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که اکنون مرحله نخست آن به طول ۴.۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده و مرحله دوم آن نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: ساخت موج شکن‌های توسعه بندر کنگان با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار همواره از خواسته‌های اصلی ساحل نشینان کنگانی بوده که این طرح در دولت شهید آیت الله رئیسی بهره برداری شده و بدون شک در بهبود معیشت مردم این شهرستان نقشی اساسی ایفا می‌کند.

شکیبی نسب عنوان کرد: سومین طرح بهره برداری از شناور‌های جست وجو و نجات، پایش و بازرسی سواحل و آب‌های تحت حاکمیت استان بوشهر شامل شناور‌های پایش یک و ۲ و همچنین ۲ شناور ناجی در مجموع با پنج هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان به شمار می‌روند.

وی افزود: چهارمین طرح تعمیر اساسی و حفظ وضعیت تاسیسات و بنا‌های موجود در بندر بوشهر با ۲۹۷ میلیارد ریال اعتبار است که مهم‌ترین آن طرح تعمیر اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی شهید حقگو است که طراحی آن مطابق با استاندارد‌های روز دنیا و جهت سفر‌های بین المللی انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: پنجمین طرح افتتاحی نیز شامل ساخت یک پست اسکله ۹۰ متری با ۴۰۰ میلیارد ریال در بندر محمدعامری است که این طرح به افزایش تخلیه و بارگیری این بندر کمک شایانی می‌کند.

شکیبی نسب اظهار داشت: هم اکنون نیز طرح‌های مختلفی شامل اسکله بوالخیر، طرح جامع توسعه بندر گناوه، لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ، ساخت چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر، مرحله دوم جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین از جمله طرح‌های در دست ساخت اداره کل بنادر و دریانوردی استان است که شماری از آنها امسال به بهره برداری می‌رسند.

استاندار بوشهر نیز گفت: مساحت بندر کنگان تا پیش از این حدود ۶ هکتار بوده که با توسعه موج شکن محوطه این بندر به ۳۶ هکتار افزایش پیدا و عمق آن به پنج متر رسیده است.

احمد محمدی زاده افزود: ارزش این طرح ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که ارزش روز آن به ۲۴ هزار میلیارد ریال برآورده می‌شود.

وی اظهار داشت: توسعه آینده بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده که برای جذب سرمایه گذار به این محدوده تمرکزی ویژه معطوف شده است.

محمدی زاده افزود: اکنون بندر بوشهر برخوردار از پایانه بین المللی مسافربری دریایی است که در آینده برای سفر دریایی هم وطنان به کشور‌های منطقه از این پایانه استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: ارزش روز طرح‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که بدون تردید به رونق بنادر استان کمک شایانی خواهد کرد.

محمدی زاده افزود: طرح‌های مختلفی در بنادر استان بوشهر در دست ساخت است که در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

نظر شما