شناسهٔ خبر: 67266074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخلیه و بارگیری کالا در استان بوشهر به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تکمیل طرح‌های زیرساختی در مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر از ۷ میلیون تن کنونی به ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -
تخلیه و بارگیری کالا در استان بوشهر به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در بازدید جلیل اسلامی معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی به همراه با شماری از مدیران اقتصادی استان بوشهر از روند فعالیت‌های بندری در مرکز استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر میانگین ماندگاری کالا در بندر بوشهر ۵۰ تا ۶۰ روز است که بالا بودن زمان آن به دلیل دخیل بودن ۲۸ دستگاه در فرایند ترخیص است.
وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همواره به سهم خود تلاش می‌کند تا ترخیص کالا از بنادر در کمترین زمان ممکن انجام شود که انتظار است دستگاه‌های مرتبط نیز در این فرایند اهتمام لازم را داشته باشند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تلاش انجام گرفته و همکاری دستگاه‌های متولی به‌ویژه در بخش قضایی اکنون بیش‌از ۹۷ درصد کالا‌های متروکه سنواتی در بندر بوشهر تعیین تکلیف و از این بندر خارج شده است.
وی اظهار کرد: با رایزنی‌ها و بازاریابی انجام گرفته، در چند ماه اخیر میزان ترانزیت کالا در بندر بوشهر به طور خیره‌کننده‌ای افزایش یافته و عملکرد این حوزه با میزان ترانزیت ۱۰ سال منتهی به ۲۲ بهمن سال گذشته برابری می‌کند.
شکیبی‌نسب گفت: بندر بوشهر اکنون از ظرفیت لازم برای پذیرش کانتینر‌های جدید برخوردار است و در این زمینه حمایت‌های ویژه از تجار و بازرگانان می‌شود.
وی اظهار کرد: با تکمیل طرح‌های زیرساختی در مجتمع بندری نگین، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر از ۷ میلیون تن کنونی به ۱۵ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در این حوزه اکنون طرح‌های زیرساختی و زیربنایی با سرعت و شتاب قابل قبولی در حال اجرا است.

نظر شما