شناسهٔ خبر: 64657722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از بندر بوشهر

منصور احمدلو مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با حضور در بندر بوشهر از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های بنادر این استان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از بندر بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: این استان با ۱۱ بندر تجاری بخش قابل توجهی از فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کشور را به خود اختصاص داده است.

محمد شکیبی نسب بیان کرد: استان بوشهر با ۹۶۷ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس و برخورداری از جایگاهی ارزنده در حوزه تجارت دریایی در تحقق توسعه دریامحور براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب رسالتی مهم و خطیر را عهده دار شده است.

وی افزود: در این راستا و با هدف توسعه ظرفیت بنادر استان پروژه‌های متعددی در دست ساخت است که بهره برداری از آن‌ها وضعیت بنادر استان را دستخوش تحول و رونقی دوچندان می‌کند.

شکیبی نسب اضافه کرد: یکی از طرح‌های شاخص در دست اجرا توسعه موج شکن بندر کنگان است که افتتاح آن ظرفیت حوضچه این بندر را حدود ۶ برابر افزایش می‌دهد.

وی گفت: بوشهر همچنین از استان‌های پیشتاز در انجام عملیات‌های جست و جو و نجات دریایی است به نحوی که از سال گذشته تاکنون ۳۴۰ نفر از دریانوردان مواجهه با شرایط اضطرار، در آب‌های این استان از خطر غرق نجات پیدا کردند.

شکیبی نسب اظهار داشت: در یکی از شاخص‌ترین عملیات‌های جست و جو و نجات دریایی در چند سال اخیر، در اسفند سال ۱۴۰۰، ۲۸ سرنشین کشتی اماراتی در اوج تلاطم دریا و وجود موج‌هایی به ارتفاع سه متر توسط تیم جست و جو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نجات یافتند.

وی افزود: اکنون ۶ پایگاه جستجو و نجات دریایی به صورت شبانه روزی آماده امدادرسانی دریایی به دریانوردان و گردشگران بنادر استان هستند.

نظر شما