شناسهٔ خبر: 67272426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرمت ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری در دولت سیزدهم

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری این استان در دولت سیزدهم مرمت شده است.

صاحب‌خبر -

مرمت ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری در دولت سیزدهمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان عشایری کشور در جلسه شورای عشایری استان با اشاره به اینکه ۵۰ دستگاه در کشور مکلف به امر خدمت رسانی به عشایر هستند، گفت: عشایر در امنیت غذایی و ملی کشور نقش بسزایی دارند و سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام معادل ۱۹۵ هزار تن گوشت قرمز توسط جامعه عشایری کشور پرواربندی و روانه بازار مصرف می‌شود.

شایان نادری افزود: توزیع ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی در راستای تولید قراردادی گوشت قرمز با ظرفیت ۶ میلیون راس دام توسط جامعه عشایری کشور در دستور کار است.

وی گفت: جامعه عشایری ۲۰۰ هزار تن از تولید گوشت قرمز کشور را برعهده دارند و با برنامه ریزی صورت گرفته ۵۰ هزار تن به ظرفیت فعلی تولید گوشت قرمز عشایر افزوده خواهد شد.

استاندار لرستان نیز در این جلسه به نقش بی بدیل عشایر در تولید و اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: مسئولان باید در جهت حفظ فرهنگ اصیل و بومی عشایر، رونق کسب و کارو حفظ چشمه‌ها و آبشخور‌ها که از ضروریات زندگی عشایری است، کوشا باشند.

ابوطالب شفقت با تأکید بررفع مشکلات جامعه عشایری توسط همه مسئولان افزود: راه سازی و ایمن سازی مسیر‌های عشایری و همچنین مدرسه سازی و حذف مسیر‌های ناایمن عبور و مرور عشایر در استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه تصمیمات بسیار خوبی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گرفته شده است.

مدیر کل امور عشایری استان نیز در این جلسه از مرمت ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در استان خبر داد و افزود: عشایر استان با دارا بودن یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز و ۲۹ هزار تن مواد لبنی تولید می‌کنند.

نظر شما