شناسهٔ خبر: 67292328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات قهرمانی دوچرخه‌ سواری تریال در بیرجند برگزار شد

بیرجند - ایرنا - مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور در رشته تریال با حضور ورزشکارانی از استان‌های مختلف در بیرجند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

سرپرست هیئت دوچرخه سواری خراسان جنوبی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری تریال با حضور ورزشکارانی از سراسر کشور صبح امروز در پیست تریال بیرجند آغاز شد و ادامه دارد.

سید علی طباطبایی افزود: از تمامی استان‌ها دعوت شده تا در این مسابقات که انتخابی تیم ملی در نظر گرفته شده است، شرکت کنند.

وی گفت: ۱۸ دوچرخه سوار در قالب تیمی و انفرادی از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، همدان، زنجان، مرکزی، کردستان و کیش در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

سرپرست هیئت دوچرخه سواری خراسان جنوبی اظهار کرد: مسابقات قهرمانی دوچرخه‌ سواری تریال کشور تا ساعت ۱۹ امروز ادامه دارد و اختتامیه ساعت ۲۰ امشب برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در مسابقات قهرمانی انتخابی تیم ملی نمایندگانی از فدارسیون دوچرخه‌ سواری همچنین داوران کشوری حضور دارند.

طباطبایی افزود: اکنون رشته‌های دوچرخه‌ سواری جاده، کوهستان و تریال در استان خراسان جنوبی فعال است اما با مشکل نبود پیست یا مکان اختصاصی برای رشته دوچرخه سواری جاده مواجه‌ هستیم.

وی گفت: خیابان‌های شهر و حومه به دلیل تردد وسایل نقلیه مکان امنی برای دوچرخه سواران نیست لذا انتظار داریم در شهر مکانی برای این منظور در اختیار ورزشکاران قرار گیرد تا با اطمینان رکاب زنی کنند.

سرپرست هیئت دوچرخه سواری خراسان جنوبی ادامه داد: در منطقه گردشگری بند دره بیرجند مسیر رفت دوچرخه‌ سواری در نظر گرفته شده اما برای برگشت دوچرخه‌ سواران با مشکل تردد مواجه می‌شوند، از طرفی مسیر کوتاه است.

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر ورزشکار به صورت حرفه‌ای در مرکز استان فعالیت دارند، اظهار کرد: سال گذشته تیم خراسان جنوبی در مسابقات رشته تریال به میزبانی اراک، به مقام نخست دست یافت و نفر اول و دوم جوانان و دوم بزرگسالان از تیم استان بودند.

طباطبایی گفت: همچنین ۲ نوجوان پسر و یک دختر در رشته‌های دوچرخه سواری به ویژه رشته کوهستان، شناسایی و به اردوی تیم ملی معرفی شدند.

نظر شما