شناسهٔ خبر: 67272150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰ اثر در جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت به میزبانی اراک برگزیده شدند

اراک- ایرنا - ۳۰ اثر از مجموع بیش از ۲ هزار اثر در جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت به میزبانی اراک برگزیده و یا شایسته تقدیر معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی روز چهارشنبه در این آیین افزود: ۲ هزار و ۴۴۵ اثر از ۲۲ استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در ۲ مرحله داوری صورت گرفت.

احسان منصوری افزود: قالب آثار این جشنواره به صورت نامه بود که کودکان و نوجوانان شرکت کننده به نمایندگی از طبیعت، نامه‌ای را خطاب به انسان‌ها نوشتند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت، حرکت مهمی برای فرهنگ سازی است و می‌توان مفاهیم بلند اسلامی و ملی هویتی را در حوزه فرهنگی به شکلی عمیق برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرد و در آینده برداشت‌های خوب می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی حوزه تمدنی باشد.

وی، تجلی مفهوم بلند و نگاه مثبت به طبیعت و محیط زیست را با مشارکت کودکان و نوجوانان نشانه قابل قبولی دانست و ابراز امیدواری کرد که با کمک دیگر سازمان‌ها و نهادها، مشارکت‌های فرهنگی مختلفی در حوزه کودک و نوجوان رقم زده شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز ، برگزاری چنین رویدادی را یک حرکت مهم فرهنگی دانست که می‌تواند فرهنگ را در وجود کودکان و نوجوانان نهادینه کند.

«یوسف یوسفی»، کودکان و نوجوانان را سفیران و همیاران محیط زیست خواند که برای نجات طبیعت تلاش می‌کنند.

وی، صنعتی بودن شهر اراک را عامل مهم آلودگی دانست و بیان کرد: حفاظت محیط زیست استان تلاش‌هایی برای هوای پاک، پسماند، حفظ محیط طبیعی و تنوع زیستی جانوران و حفظ و احیای تالاب میقان انجام داده است اما نهادینه کردن چنین مواردی باید با آموزش توام باشد و مردم باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند.

یوسفی، جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت را نقطه مهمی برای نهادینه کردن آموزش‌های محیط زیستی به شکل غیر مستقیم دانست.

خوانش تعدادی از نامه‌های برگزیدگان، اجرای نمایش آموزش‌های محیط زیستی، اجرای گروه سرود بهار ، اجرای نمایش عروسکی "خورشید خانم کجایی" منتخب و برگزیده کشوری و پخش انیمیش "رودی " از برنامه‌های جانبی این جشنواره بود.

نظر شما