شناسهٔ خبر: 67275217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

کانون پرورش فکری استان مرکزی برگزار کرد:

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت

آیین پایانی «اولین جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت» و تجلیل از منتخبان این رویداد ملی از میان دو هزار و ۴۴۵ اثر از ۲۲ استان سراسر کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی ،آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی "نامه ای از طبیعت" با مشارکت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان روز چهارشنبه۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳  در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در شهر اراک برگزار شد .

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت

در این مراسم احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی ،یوسف یوسفی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ،معصومه ابراهیمی هژیر مدیر کل  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان،سید مجتبی آل یاسین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی،حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ،محمد امین باقری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ،عباس خسروانی سخنگوی شورای شهر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک به همراه تعدادی از برگزیدگان و داوران این جشنواره از سراسر کشور و جمعی از مدیران استانی کودکان ونوجوانان علاقمند حضور داشتند .

در ابتدای مراسم احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ضمن خوشامدگویی و  تبریک هفته امامت و ولایت برگزاری جشنواره ملی "نامه ای از طبیعت" را حرکت مهمی جهت  فرهنگ سازی دانست وگفت: با انتشار فراخوان «اولین جشنواره ملی نامه ای از طبیعت» ویژه‌ کودکان و نوجوانان سراسر کشور در بهمن۱۴۰۲ از سوی آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری استان مرکزی ۲ هزار و ۴۴۵ اثر از ۲۲ استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در ۲ مرحله داوری صورت گرفت و کودکان و نوجوانان شرکت کننده به نمایندگی از طبیعت، نامه‌ای را خطاب به انسان‌ها نوشتند.

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت

منصوری افزود: برگزاری جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت، حرکت مهمی برای فرهنگ سازی است و می‌توان مفاهیم بلند اسلامی و ملی هویتی را در حوزه فرهنگی به شکلی عمیق برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرد و در آینده برداشت‌های خوب می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی حوزه تمدنی باشد.

منصوری مدیرکل کانون استان مرکزی مشارکت نزدیک به سه هزار اثر زیست محیطی را تجلی مفهوم بلند و نگاه مثبت به طبیعت و محیط زیست را با این حجم آثار از سوی کودکان و نوجوانان نشانه قابل قبولی دانست و ابراز امیدواری کرد که با کمک دیگر سازمان‌ها و نهادها، مشارکت‌های فرهنگی مختلفی در حوزه کودک و نوجوان رقم زده شود.

وی در ادامه اهداف برگزاری جشنواره ملی نامه ای از طبیعت را برشمرد و گفت: این جشنواره  با هدف ارج نهادن به دغدغه های محیط زیستی و معطوف کردن نگاه کودکان و نوجوانان به اهمیت محیط زیست و زندگی در طبیعت و همچنین آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با آداب نامه نگاری و پرورش توان نوشتاری آنها اجرایی شد .

در ادامه این مراسم یوسف یوسفی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ،برگزاری چنین رویدادی را یک حرکت مهم فرهنگی دانست و گفت: برگزاری جشنواره ملی نامه ای از طبیعت می‌تواند فرهنگ را در وجود کودکان و نوجوانان نهادینه کند.

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت

وی افزود : مشارکت بالا دراین رویداد این نوید به ما داد که با کمک کودکان و نوجوانان به عنوان سفیران و همیاران محیط زیست میتوانند برای نجات طبیعت تلاش و قدم های بلندی برداشته شود .

وی تصریح کرد: این جشنواره ملی باهدف توجه بیشتر کودکان و نوجوانان به محیط پیرامون و طبیعت، ترویج و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی، توجه کودکان و نوجوانان به آداب صحیح نامه‌نگاری به‌عنوان یکی از قالب‌های ادبی، آشنایی کودکان و نوجوانان بااهمیت نامه‌نگاری، پرورش توان نوشتاری و ذوق ادبی کودکان و نوجوانان ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرا درآمد که امروز شاهد تجلیل از برترین‌های این جشنواره هستیم.

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت

یوسفی، جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت را نقطه مهمی برای نهادینه کردن آموزش‌های محیط زیستی به شکل غیر مستقیم دانست.

قصه گویی ،خوانش تعدادی از نامه‌های توسط برگزیدگان ، اجرای نمایش آموزش‌های محیط زیستی با عروسک نقره و عمو یحیی، اجرای گروه سرود بهار ، اجرای نمایش عروسکی "خورشید خانم کجایی" منتخب و برگزیده کشوری و پخش انیمیش "رودی " از برنامه‌های جانبی این جشنواره بود.

 در انتها بعد از قرائت بیانیه هیات داوران  30 اثر منتخب از سوی هیات داوران که موفق به کسب  رتبه برتر و شایسته تقدیر شناخته شد با اهداء تندیس "دورنا" ،جوایز نقدی و تقدیر نامه تجلیل شد.

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت

در پایان این مراسم با اهدای تندیس جشنواره نامه ای از طبیعت "دورنا" به معصومه ابراهیمی هژیر مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و سید مجتبی آل یاسین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی به عنوان فعالان محیط زیست تقدیر شد .

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت

نظر شما