شناسهٔ خبر: 67271345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش سید حسن نصرالله به شهادت حاج ابوطالب/شهادت، خطرناک‌ترین موضوعی است که دشمن با آن روبروست

اقتصادنیوز: دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود «حاج ابوطالب»، فرمانده شهید مقاومت گفت «شهادت یک نقطه قوت در جبهه‌های مقاومت است و خطرناک‌ترین موضوعی است که دشمن با آن روبروست».

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز چهارشنبه در مراسم یادبود شهید «طالب سامی عبدالله» ملقب به حاج ابوطالب یکی از فرماندهان مقاومت لبنان در مجتمع امام مجتبی علیه السلام در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد.

حزب‌الله لبنان چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد حاج ابوطالب در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود شهادت شهدای امروز و هفته‌های گذشته محور مقاومت را تبریک و تسلیت گفت و از خداوند متعال برای این شهدا علو درجات مسالت کرد.

حزب‌الله لبنان امروز از شهادت چهار رزمنده خود در راه قدس خبر داد.

خبر مرتبط
سید حسن نصرالله به خانواده‌های رزمندگان لبنانی چه نامه ای نوشت؟

اقتصادنیوز: دبیر کل حزب الله لبنان در سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) نامه‌ای را خطاب به خانواده‌های رزمندگان لبنانی نوشت.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود گفت: شهادت در فهم اسلامی افتخاری از جانب خداوند، پیروزی بزرگ و نصرتی سرنوشت‌ساز برای هر فردی است که به آن دست یابد. 

او با بیان اینکه «شهادت نه شکست است و نه مرگ»، گفت: این یک نقطه قوت در جبهه‌های مقاومت است و خطرناک‌ترین موضوعی است که دشمن با آن روبروست؛ این است که هر رزمنده‌ای در این میدان‌ها می‌جنگد، حامل این فرهنگ، این فکر و ایمان است.

دبیرکل حزب‌الله خاطر نشان کرد: شکیبایی در برابر مصیبت‌های ناگوار، امری بزرگ است و این چیزی است که از خانواده شهدا می‌بینیم که یقین دارند شهید آن‌ها به زندگی ابدی منتقل شده است. فضای مقاومت سرشار از این فرهنگ، ایمان و شکیبایی است و از این روست که رزمندگان مقاومت دچار سستی نمی‌شوند.

سید مقاومت با اشاره به شهید حاج ابوطالب تصریح کرد شهید ابوطالب در سن ۱۵ سالگی به صفوف مقاومت پیوست و مانند سایر فرماندهان یک رزمنده معمولی بود که پیشرفت کرد و در جوانی چندین منصب داشت. او از نیروهای حزب‌الله بود که از مردم بوسنی و هرزگوین دفاع کرد و سال‌ها در آنجا ماند.

نظر شما