شناسهٔ خبر: 67271183 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سید حسن نصرالله تاکید کرد:

نصرالله:دشمن در صورت جنگ باید در زمین، هوا و دریا منتظر ما باشد

دبیرکل حزب‌الله گفت: دشمن می‌داند که اگر بخواهد جنگ را تحمیل کند باید در زمین، هوا و دریا منتظر ما باشد.

صاحب‌خبر -

سید حسن نصرالله تاکید کرد ابوطالب مرد میدان و تسلیم ناپذیر بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم یادبود فرمانده شهید طالب عبدالله ملقب به «ابوطالب» در حومه جنوبی بیروت گفت: ضایعه جان باختن شهدای عزیز امروز و هفته‌های گذشته را تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای آن‌ها علو درجات را  خواستارم.
سید حسن نصر الله افزود: من به خانواده شهید ابوطالب به خاطر دریافت مدال الهی شهادت، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. جایگاه خانواده‌های معظم شهدا از نظر مسئولیت پذیری و اعلام عزم و اراده برای ادامه ایثارگری‌ها یک افتخار است.. شهادت از نظر اسلام، پناه بردن به خداوند، پیروزی بزرگ و پیروزی قاطع برای هر فردی است که به آن دست یابد.
سید حسن نصر الله تاکید کرد: شهادت موفقیت و پیروزی است و نه شکست و مرگ. این نقطه قوت جبهه‌های مقاومت و عرصه‌های آن است و هر کسی که در این میدان می‌جنگد حامل این تفکر و ایمان است و از این رو این صبر و رضایت را در میان خانواده‌های شهدا شاهد هستیم.

سید حسن نصرالله افزود; ابوطالب مرد میدان و تسلیم ناپذیر بود.
دبیرکل حزب الله گفت: ابوطالب در آغاز جوانی از رهبران محور صدیقین بود و در دهه ۹۰ از کادر‌های جهادی بود که عازم بوسنی شد. او قبل از سال ۲۰۰۰ در عملیات مقاومت فرماندهی محور بنت جبیل و در جنگ ۲۰۰۶ حضور داشت و در سال ۲۰۱۶ مسئول محور  نصر بود و تا زمان شهادت مسئولیت یگان نصر را عهده دار بود.
سید حسن نصر الله گفت شهید ابوطالب را از نزدیک می‌شناسم. او به دینداری، ایمان، اخلاق نیکو، فروتنی و علاقه به جنبه‌های معنوی نزد ما شناخته شده است. شادی اش بر چهره و اندوهش در دلش بود. حاج ابوطالب برای خانواده و مردم و مقاومتش بسیار مفید و کمک حال بود. او  آدم پیچیده‌ای نبود و یکی از خصوصیاتش دلسوزی و محبتش به مردم بود و  با وجود اینکه مسئول نظامی بود، در ماه‌های اخیر دغدغه مردم را داشت و دانش، کار، تخصص و تجربه را یکجا داشت.
حاج ابوطالب با وجود ناملایمات، شجاع و باوقار بود و در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شد و به راستی مردی اهل میدان  و خطوط مقدم بود.

وی گفت: این نبرد در جبهه لبنانی خود درچارچوب رویارویی بزرگ با رژیم صهیونیستی نقش عمده‌ای داشت و همچنان خسارات مادی، معنوی و روحی و روانی زیادی به دشمن وارد می‌کند. یکی از بارزترین نشانه‌های کارآمدی جبهه لبنان، فریادها، تهدید‌ها و ارعاب‌هایی است که از سران، مسئولان و شهرک نشینان دشمن می‌شنویم. پس اگر این نبرد مؤثر نباشد، چرا دنیا برای جدایی آن از جبهه غزه مداخله می‌کند؟

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، یک ماشین تبلیغاتی و رسانه‌ای وجود داشت که وظیفه آن کوچک شمردن عملکرد جبهه‌های پشتیبانی و رخداد‌های غزه بوده است.
سید حسن نصرالله گفت: یکی از مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی گفته است اگر این جبهه نبود، نیرو‌های کافی برای شکست حماس در غزه در دسترس بود.
وی افزود: دشمن به خسارات خود در جبهه شمالی اعتراف نمی‌کند تا به دولت و نتانیاهو که اولویت اصلی خود را جنگ با غزه می‌داند فشار نیاورد.

سید مقاومت افزود: جبهه ما و بقیه جبهه‌ها به شدت بر سر میز مذاکره که قرار است از طریق آن به نتایج مشخصی برسد، حاضر هستند.
سید حسن نصرالله گفت: ناوگان آمریکایی که برای جلوگیری از هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی از سوی یمنی‌ها به دریای سرخ و دریای عرب آمدند، با وجود تمام توان و ادعاهای‌شان نتوانستند از کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌هایی که به سمت این رژیم می‌رفتند، محافظت کنند و این یک شکست بزرگ برای دو ناوگان دریایی مهم در جهان است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: رژیم اشغالگر در برابر فداکاری‌های رزمندگان مقاومت در غزه و رفح درمانده است. اشغالگران معتقدند با از بین بردن ۴ گردان در رفح، پیروزی مطلق نصیبش می‌شود در حالیکه این فریب است نه پیروزی.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: امروز فضای بزرگی در درون رژیم صهیونیستی حاکم است که پیروزی مطلق مقاومت را انکار می‌کند و ما در اینجا با یک حقیقت بزرگ روبرو هستیم که غزه و کرانه باختری آن را تحمیل کرده‌اند.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: دشمن امروز به شدت در تلاش برای تحقق پیروزی دروغین یعنی پیروزی در غزه است.

نظر شما