شناسهٔ خبر: 67270376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نصرالله: اگر دشمن جنگ تحمیل کند، باید در زمین، هوا و دریا منتظر ما باشد

رویا معصومی

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود «حاج ابوطالب»، فرمانده شهید مقاومت گفت «ما خود را برای بدترین روزها آماده کرده‌ایم و دشمن می‌داند چه چیزی در انتظارش است؛ اگر بخواهد جنگ را تحمیل کند مقاومت بدون هیچ محدودیتی خواهد جنگید.».

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز چهارشنبه در مراسم یادبود شهید «طالب سامی عبدالله» ملقب به حاج ابوطالب یکی از فرماندهان مقاومت لبنان در مجتمع امام مجتبی علیه السلام در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد.

حزب‌الله لبنان چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد حاج ابوطالب در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود شهادت شهدای امروز و هفته‌های گذشته محور مقاومت را تبریک و تسلیت گفت و از خداوند متعال برای این شهدا علو درجات مسالت کرد.

حزب‌الله لبنان امروز از شهادت چهار رزمنده خود در راه قدس خبر داد.

نصرالله: شهادت نقطه قوت در مقاومت و خطرناک‌ترین موضوع برای دشمن است سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان

شهادت، خطرناک‌ترین موضوعی است که دشمن با آن روبروست

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود گفت: شهادت در فهم اسلامی افتخاری از جانب خداوند، پیروزی بزرگ و نصرتی سرنوشت‌ساز برای هر فردی است که به آن دست یابد. 

او با بیان اینکه «شهادت نه شکست است و نه مرگ»، گفت: این یک نقطه قوت در جبهه‌های مقاومت است و خطرناک‌ترین موضوعی است که دشمن با آن روبروست؛ این است که هر رزمنده‌ای در این میدان‌ها می‌جنگد، حامل این فرهنگ، این فکر و ایمان است.

دبیرکل حزب‌الله خاطر نشان کرد: شکیبایی در برابر مصیبت‌های ناگوار، امری بزرگ است و این چیزی است که از خانواده شهدا می‌بینیم که یقین دارند شهید آن‌ها به زندگی ابدی منتقل شده است. فضای مقاومت سرشار از این فرهنگ، ایمان و شکیبایی است و از این روست که رزمندگان مقاومت دچار سستی نمی‌شوند.

سید مقاومت با اشاره به شهید حاج ابوطالب تصریح کرد شهید ابوطالب در سن ۱۵ سالگی به صفوف مقاومت پیوست و مانند سایر فرماندهان یک رزمنده معمولی بود که پیشرفت کرد و در جوانی چندین منصب داشت. او از نیروهای حزب‌الله بود که از مردم بوسنی و هرزگوین دفاع کرد و سال‌ها در آنجا ماند.

نصرالله: اسرائیل به خسارت‌های وارده از جبهه عراق اعتراف نمی‌کند سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان

شهید ابوطالب مرد میدان بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص سجایای اخلاقی شهید حاج ابوطالب گفت: او به دینداری، ایمان، منش و خوش رفتاری و تواضع معروف بود و در مورد آخرت خود بسیار می‌اندیشید و با خوشرویی در چهره و غم در دلش برای آخرت خود بسیار تلاش می‌کرد و برای خانواده، مردم و مقاومت یار و یاور بود. شهید حاج ابوطالب به شهید ابوطالب به مدیریت خوب، کارآمدی بالا، تلفیقی از علم، کار، تجربه و تخصص و داشتن روحیه بالا حتی در شرایط دشوار معروف بود و به سختی‌ها به چشم حقارت می‌نگریست بودند و در مقابل آنها تسلیم نمی‌شد.

او افزود: شهید ابوطالب واقعاً مرد میدان و خط مقدم تا شهادت بود و هر جا که بود، دلت را سرشار از اطمینان و یقین می‌کرد چرا که می‌دانستی کوهی استوار داری که می‌توانی به او تکیه کنی و به تشخیص و شجاعت او و پیروزی‌ای که به دست او حاصل می‌شود، اعتماد کنی.

سید نصرالله گفت: ضایعه از دست دادن شهید فرمانده ابوطالب بسیار سنگین است اما همین برای ما کافی است که آن‌ها شهید شدند و رهبران و مجاهدانی را بر جای گذاشتند تا پس از او راه را ادامه دهند، بنابراین پاسخ به جنایت ترور از سوی یگان نصر که شهید فرماندهی آن را بر عهده داشت این بود که این یگان عزم و اراده خود را برای تکمیل مسیر او جزم کند.

سید مقاومت تاکید کرد حاج ابوطالب اولین فرمانده میدانی بود که در حمایت از غزه و مقاومت دلیرانه آن جبهه گشود تا اینکه به شهادت رسید.

نصرالله: اسرائیل به خسارت‌های وارده از جبهه عراق اعتراف نمی‌کند سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان

دشمن به تلفات خود در جبهه شمال اعتراف نمی‌کند

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: جبهه حمایت لبنان نقش بارزی در وارد کردن خسارت به دشمن داشته است و به تحمیل خسارات جانی، مادی، معنوی و روحی به دشمن ادامه می‌دهد و یکی از بارزترین شواهد مؤثر بودن و موفقیت آن، فریادها، ناله‌ها و تهدیدهایی است که از سوی دشمن شنیده می‌شود.

او در ادامه گفت: دشمن از حمله مقاومت به الجلیل هراس دارد و در صورت تحمیل جنگ به لبنان، این احتمال وجود دارد. رژیم صهیونیستی به تلفات خود در جبهه شمال اعتراف نمی‌کند اما نمی‌تواند وجود هزاران آواره را کتمان کند. وجهه بازدارندگی دشمن در حال فروپاشی است و ارتش شکست خورده و متلاشی به نظر می‌رسد.

سید حسن نصرالله افزود: مقاومت لبنان کشاورزی، صنعت و گردشگری را در شمال فلسطین اشغالی مختل کرده است. فشار سنگین مقاومت لبنان در کنار دیگر جبهه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی روی مذاکرات آتش‌بس هم تاثیر می‌گذارد.

نصرالله: اسرائیل به خسارت‌های وارده از جبهه عراق اعتراف نمی‌کند سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان

اگر جبهه‌های دیگر نبود، شرایط برای شکست حماس فراهم بود

سید نصرالله فاش کرد که از زمان شروع عملیات «طوفان‌الاقصی» یک دستگاه رسانه‌ای وجود دارد که وظیفه‌اش کوچک شمردن جبهه‌های پشتیبانی و حوادث نوار غزه است. «در حالی که طبق اذعان فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی، اگر این جبهه‌ها نبود شرایط برای شکست حماس فراهم بود. بخشی از جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن اعتراف نکردن به کشته‌ها و تلفاتش است در حالی که رسانه‌های نظامی عملیات‌ها را منتشر می‌کنند».

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت دشمن صهیونیستی از وقوع جنگ در جبهه شمال هراس دارد و همین مساله تاثیر زیادی بر جنگ در غزه می‌گذارد و رژیم صهیونیستی را وادار به صرفه‌جویی در مهمات می‌کند.

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به حمایت جبهه یمن از مردم غزه و مقاومت فلسطین و حملات جنبش انصارالله یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی گفت «۲ ناوگان مهم جهان (آمریکا و انگلیس) در برابر حملات انصارالله به کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی به شدت شکست خورده‌اند».

او افزود «ناوگان آمریکا که برای ممانعت از حملات انصارالله یمن به دریای سرخ و عرب آمد، با وجود همه امکاناتش در حفاظت از کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی عاجز ماند و این شکستی سنگین برای ۲ ناوگان دریایی مهم جهان است. از آنجا که رژیم صهیونیستی قادر به جنگ در این جبهه‌ها نیست، مقابله با جبهه مقاومت یمن را به آمریکا و انگلیس محول کرد».

نصرالله: اسرائیل به خسارت‌های وارده از جبهه عراق اعتراف نمی‌کند سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان

اسرائیل در پی پیروزی دروغین له له می‌زند

سید حسن نصرالله به جبهه مقاومت عراق پرداخت و تاکید کرد «مقاومت عراق به شدت پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده اما اسرائیل به خسارت‌های وارده از این جبهه اذعان نمی‌کند».

دبیرکل حزب‌الله گفت «از جمله دستاوردهای جبهه پشتیبانی لبنان از مقاومت فلسطین این است که وجهه ارتش رژیم صهیونیستی فرو ریخت و اعتبارش را از دست داد». 

سید مقاومت تاکید کرد «جبهه مقاومت لبنان و دیگر جبهه‌ها با قدرت پای میز مذاکرات حضور دارند که قرار است از طریق آن به نتایجی مشخصی برسند».

او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت در غزه و شهر رفح عاجز مانده است، تاکید کرد «دشمن صهیونیستی گمان می‌کند با از بین بردن چهار گردان در رفح به پیروزی مطلق می‌رسد حال آن که این یک فریب است نه پیروزی. اسرائیل در پی پیروزی دروغین له له می‌زند اما در حقیقت پیروزی وجود ندارد که به مردم خود ارائه کند».

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: ما در برابر واقعیت بسیار مهمی روبرو هستیم که غزه و کرانه باختری رقم زده‌اند و خسارات زیادی به اسرائیل وارد می‌شود. اسرائیل تلفات جانی و استراتژیک سنگینی متحمل شده است و به هیچ وجه نمی‌تواند آن را کتمان کند. طبق آمار رسمی تنها ۸ هزار و ۶۳۶ نفر از صهیونیست‌ها جراحت سنگین دیده‌اند و با این حساب تعداد کشته‌ها و زخمی‌های اسرائیل قابل محاسبه است.

نصرالله: پهپاد هدهد اطلاعات زیادی را با خود آورده است سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان

آن‌چه از پهپاد هدهد منتشر شد، تنها بخش اندکی از اطلاعات بود

سید حسن نصرالله با اشاره به حملات مقاومت لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی که علاوه بر خسارات مادی، تلفات جانی نیز بر ارتش این رژیم وارد می‌کند، گفت: دشمن بر اثر این حملات مقاومت مجبور شد پایگاه‌های خود را تخلیه کرده و پشت کوه‌ها پایگاه جدیدی بزند، اما حساب پهپادهای مقاومت را نکرده است و به لطف خداوند پهپاد هدهد اطلاعات زیادی را با خود آورده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد حزب‌الله تمامی اطلاعات به دست آمده را منتشر نکرده و نخواهد کرد و آنچه که دیروز از اطلاعات حاصل شده توسط پهپاد هدهد منتشر شد تنها بخش اندکی از اطلاعات بود چرا که این پهپاد ساعت‌ها در آسمان فلسطین اشغالی به پرواز درآمد و تصاویر زیادی از شهر حیفا در اختیار دارد.

او با بیان اینکه مقاومت بر اساس چشم‌انداز و اطلاعات به دست آمده می‌جنگد، گفت: مقاومت لبنان تاکنون تنها با بخشی از تسلیحات خود جنگیده است و اکنون سلاح‌های مدرنی در اختیار دارد که در میدان از آن‌ها رونمایی خواهد کرد. مقاومت سلاح‌های خود را به روز کرده است و در این نبرد از سلاح‌های جدیدی استفاده کرده و پهپادهای زیادی دارد چرا خود سازنده آن‌هاست.

نصرالله: اگر دشمن جنگ تحمیل کند، باید در زمین، هوا و دریا منتظر ما باشد سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان

ما خود را برای بدترین روزها آماده کرده‌ایم

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: هشدار و تهدید دشمن، واسطه‌ها و رسانه‌ها درخصوص جنگ ما را نمی‌ترساند و نباید بترساند. دشمن به خوبی می‌داند که ما خود را برای بدترین روزها آماده کرده‌ایم و می‌داند چه چیزی در انتظارش است و در طول ۹ ماه جنگ بازدارندگی ایجاد شده است‌. ما یک بانک اهداف کامل داریم و قدرت دستیابی به این اهداف را هم داریم که در این صورت می‌تواند پایه‌های اسرائیل را متزلزل کند.

او افزود: دشمن همچنین می‌داند که چه چیزی در دریای مدیترانه در انتظارش هست و بنابراین باید در زمین، هوا و دریا منتظر ما باشد. اگر بخواهد جنگ را تحمیل کند مقاومت بی هیچ محدودیتی، قاعده و سقفی خواهد جنگید.

سید مقاومت ضمن هشدار به قبرس، گفت: گشودن فرودگاه‌ها و پایگاه‌ها برای دشمن برای هدف قرار دادن لبنان مانند این است که قبرس به بخشی از جنگ تبدیل شده است. 

سید حسن نصرالله در پایان تاکید کرد: این بزرگترین نبردی است که ملت از سال ۱۹۴۸ انجام داده است و افق روشنی دارد و چهره منطقه را تغییر خواهد داد و آینده آن را رقم خواهد زد. ما بر استحکام موضع خود و آمادگی خود برای ادامه این موضع تاریخی، انسانی و اخلاقی تا پیروزی تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام

نظر شما